جامعه

ارائه ۴.۵ میلیون ویزیت پزشکی به زائران اربعین توسط هلال احمر


رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه ۴.۵ میلیون ویزیت پزشکی توسط هلال احمر در مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری با اشاره به خدمات این جمعیت در مراسم پیاده روی اربعین، بیان داشت: سیاستها و اصول حاکم شامل ۶ سیاست در نظر گرفته شد و برنامه ریزی صورت گرفت. سازمان امداد و نجات مسئول امداد و نجات در داخل ایران و مرکز پزشکی حج مسوول امداد و نجات در بیرون از مرز را بر عهده گرفت.

وی از تالیف کتب آموزشی همچون گرما زدگی و…خبر داد و گفت: افزایش تعداد نیرو و لجستیک را داشتیم و در اربعین امسال ۴.۵ میلیون ویزیت پزشکی در عراق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ایجاد پارک تاب آوری از جمله برنامه های هلال احمر است، بیان داشت: بحث آموزش کمک‌های اولیه در اولویت قرار دارد و همه امدادگران ما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند؛ ضمن اینکه بیمه تکمیلی نیز برای نیروها در نظر گرفته شده است.

کولیوند از برنامه ریزی برای جذب نیرو خبر داد و گفت: از هموطنان متقاضی دعوت می شود به نیروهای داوطلب این جمعیت از طریق سایت های احمر بپیوندند.

وی با بیان اینکه هلال احمر ایران جزو پنجمین جمعیت برتر جمیت های هلال احمر در جهان است،ابراز کرد: ۶بیمارستان در اربعین امسال از عراق تحویل گرفتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر از وجو سه بیمارستان و ۱۵ پایگاه در مسیر نجف به کربلا خبر دادو گفت: تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی نسبت به سال ۹۸ ،۱۰ نفر کاهش داشت.

وی با بیان اینکه برای اولین بار کنگره بین المللی سلامت در اربعین در ایران برگزار شد،متذکر شد: مرکز کنترل عملیات در عراق ایجاد شد و همه فعالیت های امدادی هلال احمر رصد می شد.

کولیوند با بیان اینکه ۳۰۰ تن دارو به عراق ارسال شد،گفت:سرم مورد نیاز در ایام اربعین را در عراق تامین کردیم؛ضمن اینکه تمهیدات مقابله با گرما زدگی اعمال شد و کمترین بیمار و جانباخته داشتیم و برای اولین بار دارو کم نیاوردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر از فعالیت ۵ درمانگاه دندانپزشکی،درمانگاه تاول زخم و فیزیکی در اربعین خبر داد و افزود: تونل هوای سرد برای پیشگیری از گرما زدگی ایجاد شده بود و در برخی مراکز درمانی همکاران ایرانی و عراقی با هم فعالیت می کردند.

وی تصریح کرد: در اقلیم کردستان عراق استقبال بی نظیری از زائران و نیروهای امدادی صورت گرفت؛ ضمن اینکه در مرز مهران دو بیمارستان سیار داشتیم.

کولیوند از اسکان اضطراری زائران در اربعین خبر داد و گفت: پایگاههای امدادی و کمپ های هلال احمر این اسکان را انجام می دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات ابن جمعیت در مشهد،گفت: اسکان زائران توسط این جمعیت صورت گرفت و به زائران کم توان در مشهد توسط نیروهای این جمعیت خدمات صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امسال در اربعین مجوز خروج بالگردهای هلال احمر گرفته شد، افزود: دو بیمارستان هوایی نیز در نظر گرفته شده بود اما خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت و مردم بالاترین رضایتمندی را از هلال احمر داشتند.

رئیس جمعیت هلال احمر در باره پرسش فارس مبنی بر میزان ارائه خدمات به زائران خارجی، عنوان کرد:هلال احمر به همه زائران فارغ از ملیت خدمات ارائه داد و حتی این جمعیت بودجه مربوط به اربعین را هم دریافت نکرد و خدمات خود را به طور کامل ارائه کرد.

وی از ادامه رایزنی و برگزاری جلسات با کشور عراق برای برپایی هرچه بهتر اربعین در سال آینده خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: قرار است سال آینده شماره تلفنی بدون کد و فرکانس بی سیم برای زائران در نظر گرفته خواهد شد.

ادامه دارد…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا