سینمای ایران و جهان

برجی: مماشات با سلبریتی هایی که مردم را تشویق به حضور در کف خیابان و آشوب کردند، خیانت به اسلام و کشور و خون شهدا است/ مسئولان فرهنگی و قضایی بدون اغماض برخورد شدید کنند

لزوم برخورد قاطع با سلبریتی های فتنه گر

سینماپرس: رضا برجی مستندساز درباره لزوم برخورد قاطع نهادهای فرهنگی و قضایی با سلبریتی های فتنه گر گفت: مماشات با سلبریتی هایی که مردم را تشویق به حضور در کف خیابان و آشوب کردند، خیانت به اسلام و کشور و خون شهدا است! این ها سال ها است برای خود حاشیه امنی درست کرده اند و فکر می کنند هر غلطی بکنند مسئولان چشم خود را روی خطای آن ها می بندند اما این بار نباید این چنین باشد و مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و قوه قضائیه باید تندترین برخورد را با آن ها داشته باشند.

کارگردان مستندهای «مادران صربرنیتسا» و «سال های گلوله و زنبق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سلبریتی ها گستاخانه وارد میدان شدند و رسماً مردم را دعوت به آشوب و ایجاد اغتشاش کردند و امنیت ملی را دچار مخاطره ساختند؛ مدیران فرهنگی و سینمایی باید با آن ها برخورد جدی داشته باشند و دیگر هرگز اجازه هیچ کاری در عرصه فرهنگ و هنر را به آن ها ندهند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه این قبیل اظهارنظرها از سوی سلبریتی های فتنه گر از حدود دو دهه قبل وجود داشته و روز به روز گسترده تر شده است یادآور شد: از آنجا که بعضاً با آن ها مماشات شده و مسئولان فرهنگی و قضایی هیچ گاه برخورد مناسب قهری با آن ها نداشته اند این مسأله باعث شده تا آن ها روز به روز گستاخ تر شوند و عریان تر نظرات خود را در فضای مجازی و… بیان کنند.

برجی متذکر شد: این در حالی است که در هیچ یک از کشورهای دنیا این گونه با سلبریتی ها برخورد نمی کنند و اجازه نمی دهند که آن ها علیه امنیت کشورشان فعالیت داشته باشند و به راحتی مردم را تشویق به اغتشاش و آشوب کنند. این رویه در هیچ کشوری مرسوم نیست و اتفاقاً هنرمندان همواره سعی در آرام کردن فضای جامعه می کنند اما هنرمندان در کشور ما روندی برعکس را پیشه خود کرده اند چرا که بر این باورند که کسی با آن ها برخورد نمی کند.

وی سپس خطاب به یکایک مدیران سازمان سینمایی، وزارت ارشاد، سازمان صدا و سیما و… گفت: آقایان دیگر مماشات کافی است؛ این وضعیت مملکت داری و ریاست بر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی نیست؛ اینگونه نباید با مسائل امنیتی در حوزه فرهنگ برخورد کرد. شما موظف هستید برای پاسداری از عزت میهن اسلامی و پاسداشت خون شهدا با این قبیل شبه هنرمندان که در این روزها با اظهارنظرهای کتبی و شفاهی و تصویری خود در فضای مجازی باعث تحریک جوانان شدند برخورد قاطع داشته باشید.

کارگردان مستندهای «لعل بدخشان» و «در امتداد غدیر» خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی، امنیتی و قضایی بدون اغماض برخورد شدید کنند؛ این ها جامعه را به بحران کشیدند و احساسات مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی را جریحه دار کردند. این رفتار آن ها به هیچ وجه قابل قبول نبوده و نیست! آن ها فراموش کرده اند که با حمایت این مردم و در این میهن اسلامی به جایگاه کنونی شان رسیده اند و حالا می خواهند با آشوب طلبی در جبهه دشمنان این نظام فعالیت کنند.

برجی در پایان این گفتگو افزود: دیگر هرگز به هیچ یک از این افراد نباید اجازه کار و فعالیت داده شود؛ اگر این روزها خونی از دماغ کسی آمده مقصر اصلی اش این سلبریتی های آشوب طلب هستند. این ها همان کسانی هستند که باید از زمان بیانیه موسوم به «تفنگت را زمین بگذار» با آن ها برخورد قاطع صورت می گرفت اما چنین نشد؛ این ها غلط اضافه کرده و می کنند که بخواهند میهن اسلامی مان را به آشوب و بلوا بکشانند و بعد هم راحت برای خود کار و فعالیت کنند؛ یک بار برای همیشه باید به گستاخی این گروه پایان داد و اسم آن ها را برای همیشه از فرهنگ و هنر این سرزمین خط زد.

منبع سینما پرس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا