شهرستان ها

وحدت حوزه و آموزش وپرورش پیش نیاز است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران وحدت بین حوزه و آموزش وپرورش را پیش نیاز وحدت با دانشگاه دانست و گفت: مخالف جهل علمی و علم بدون دین هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی بعدازظهر شنبه در نشست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان، ضمن تبریک حلول ماه ربیع و مناسبت‌های این ماه عزیز همچون آغاز امامت امام زمان (عج) و هفته وحدت و تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: نشست تعاملی با هدف افزایش کیفیت تعلیم و تربیت نشستی مبارک است.

وی افزود: دانش آموزان فرزندان این مرز و بوم امانتی برای انقلاب اسلامی هستند چرا که اینها آینده‌سازان این مملکت هستند، پرورش و تربیت دانش‌آموزان وظیفه‌ای بسیار سخت و سنگین است.

محمدی لائینی با اشاره به بحث وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم وحدت حوزه و آموزش و پرورش باید به‌عنوان پیش‌زمینه شکل بگیرد، تا شاهد وحدت در تعلیم و تربیت و انگیزه باشیم.

این مسئول ضمن تقدیر از سواد عظیم امت اسلامی به خاطر همراه نبودن با اغتشاشات و ناکام ماندن آن، اعلام کرد: ما با بی سوادی و جهل علمی مخالفیم، باید آموزش و علم تقویت شود، واز اینکه مدارس دولتی ما در بعد آموزشی ضعیف‌تر از مدارس غیرانتفاعی باشد پذیرفته نیست و باید اکثر پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها فارغ التحصیل مدارس دولتی باشند.

وی با تاکید بر ایجاد انگیزه برای معلمان در کلاس‌های دولتی اضافه کرد: ما با ضعف و جهل علمی و علم بدوندین مخالف هستیم، عالم جاهل عالمی است که علمش در راستای اهداف خلقت و تزکیه نباشد، اگر علم در راستای خدا نباشد مسلسل‌ساز و جنگ افروز می‌شود، علم همراه با دیانت ناب باید مورد توجه باشد.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به مدارسی که در باطن ریشه انقلاب را می‌زنند و جریاناتی همچون انجمن حجتیه یا جریان دین منهای سیاست در آن‌ها نفوذ پیدا کرده است، عنوان کرد: ما تفکرات انحرافی دینی نمی‌پذیریم زیرا ضعف علمی و علم منهای دین هیچکدام خوب نیست و وحدت حوزه و مدارس باید در راستای تقویت آموزش و علم دین‌مدارانه همراه با ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به طرح امین تصریح کرد: جلوگیری از تداخل در کار طرح امین و پرورشی‌ها باید مدنظر مدیران آموزش و پرورش باشد، همچنین موانع و مشکلات بر سر راه همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید احصاء شود.

این مسئول با اشاره به نقطه نظرات ارزشی، گفت: معلمان درسی و آموزشی نگاهی هماهنگ با درس مربوطه را ندارند، خروجی‌های برنامه‌های دینی ضعیف است، رعایت الزامات دینی نیز ضرورت دارد، وتوجه به بحث حجاب نیز باید مدنظر باشد که همه و همه با تعامل و نگاه دلسوزانه برطرف خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از خلأ وجود مدیرکل در سازمان آموزش و پرورش مازندران، اذعان داشت: اینکه مدیر یک مدرسه نگاهی مثبت به وحدت و همکاری با حوزه و آموزش و پرورش داشته باشد خیلی مهم است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا