شهرستان ها

طلاب خواهر از آموزه‌های اسلام ناب پاسداری و صیانت کنند

قم- مرجع تقلید شیعیان در توصیه به طلاب خواهر اظهار داشت: به مدد نیروی سحرآمیز جوانی با نور وجودتان، عالمانه و آگاهانه در دنیای معاصر از آموزه‌های اسلام ناب، پاسداری و صیانت کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) صادر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

الحمدلله رب العالمین و صلّی الله علی سید الأنبیاء و المرسلین و الائمة المعصومین لاسیّما بقیةالله الأعظم روحی و ارواحناالعالمین لتراب مقدمه الفداه.

فبَعَثَ فیهِم رُسُلَهُ و واتَرَ إلَیهِم أنبیاءهُ؛ لِیَستَأدُوهُم مِیثاقَ فِطرَتِهِ، و یُذَکِّروهُم مَنسِیَّ نِعمَتِهِ، و یَحتَجُّوا علَیهِم بالتَّبلیغِ، و یُثیروا لَهُم دَفائنَ العُقولِ، و یُرُوهُم آیاتِ المَقدِرَةِ مِنْ سَقْفٍ فَوْقَهُمْ مَرْفُوعٍ وَ مِهَادٍ تَحْتَهُمْ مَوْضُوعٍ وَ مَعَایِشَ تُحْیِیهِمْ وَ آجَالٍ تُفْنِیهِمْ وَ أَوْصَابٍ تُهْرِمُهُمْ وَ أَحْدَاثٍ تَتَابَعُ عَلَیْهِمْ وَ لَمْ یُخْلِ اللَّهُ سُبْحَانَهُ خَلْقَهُ مِنْ نَبِیٍّ مُرْسَلٍ أَوْ کِتَابٍ مُنْزَلٍ أَوْ حُجَّةٍ لَازِمَةٍ أَوْ مَحَجَّةٍ.

به فرموده نورانی امیرالمؤمنین علی بن أبیطالب علیه‌آلاف‌التحیة‌والثناء رسالت انبیا الهی، روشن نگاه داشتن چراغ فطرت و پایبندی به میثاق بندگی در جامعه انسانی است و امروزه علمای ربانی از میان مردان الهی و بانوان فرهیخته و مهذّب، باید رهرو صادق این راه بزرگ باشند که زمین خالی از حجت الهی نخواهد بود.

علم سودمند، در سایه‌سار خردورزی، عقلانیت و بهره‌مندی از بال اندیشه و تفکر حاصل می‌شود، چنانچه فرموده‌اند «بِالعقلِ یستخرِجُ غور الحِکمه؛ به وسیله عقل قعر حکمت استخراج می‌شود».

خداوند متعال می‌فرماید: «یَرْفَعِ اللَه الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»؛ برای رسیدن به مقام رفیع علاوه بر کسب معارف و علم باید به تهذیب و خودسازی اشتغال داشته باشید، باید از درون، خود را از هر آنچه تاریکی است، زدود و این میسر نمی‌شود مگر به خودآگاهی، و لذاست که نوای دلنشین مولی الموحدین، امیر علوم و باب حکمت الهی علی علیه‌السلام روح را می‌نوازد که یکی از جلوه‌های خردورزی در انسان، نیل به مقام خودآگاهی است: «افضل العقل معرفة الانسان بنفسه».

بانوان ارجمندی که مسیر علوم دینی را برگزیدید، شما از نعمت بزرگ استعدادهای جوان برخوردارید. اندیشیدن در آیات کتاب تکوین و تلمّذ و غور در محضر کتاب تدوین، توفیقی است تا از گذر آن بصیرتی نصیبتان گردد که به مدد نیروی سحرآمیز جوانی با نور وجودتان، عالمانه و آگاهانه در دنیای معاصر از آموزه‌های اسلام ناب، پاسداری وصیانت کنید.

از خرافه‌ها و هر آنچه رنگ جهل دارد، بر حذر باشید

برشماست که در این مسیر از خرافه‌ها و هر آنچه رنگ جهل دارد، بر حذر باشید و در قالب نقش‌های مقدّس و حیات‌بخش همسری و مادری، جلوه و مظهر زیبای طهارت و دانایی حضرت زهرا علیهاالسلام باشید. همانا رمز مانایی وجاودانگی بشر علم است «.. هلک خُزّان الاموال و هم أحیاء، و العلماء باقون ما بقی الدهرُ اعیانُهم مفقودة، و امثالهُم فی القلوب موجودة».

مال اندوزان با آنکه به ظاهر زنده‌اند، امّا در واقع مرده‌اند و اهل علم تا دنیا هست زنده‌اند. پیکرهایشان از میان می‌رود، امّا یادشان در دل‌ها زنده است.

درود و سلام بر همه عالمان فرهیخته در طول تاریخ بشریت، بر طالبان علم و معرفت و معنویت که بر بال فرشتگان الهی آرمیده‌اند، بر معلمان دلسوخته‌ای که از شمع وجودشان، بر قلب عاشقان علم و معرفت، نور می‌تابند.

و بالاخره سلام و تحیت بر وجود نازنین قطب عالم، ولی الله الأعظم، حجةبن الحسن ارواحنا فداه و عجّ الله تعالی فرجه الشریف.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا