جامعه

حمایت کمیته امداد استان تهران از بیش از 38 هزار مددجوی سالمند


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران،گفت: 38 هزار و 808 سالمند از خدمات کمیته امداد در استان تهران برخوردار هستند.

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، جهانبخش مرادی ضمن گرامیداشت نهم مه، روز بزرگداشت سالمند با اعلام تعداد سالمندان تحت حمایت این نهاد، گفت: هم اکنون 38 هزار و 808  سالمند از خدمات حمایتی این نهاد در استان تهران بهره مند هستند که از این تعداد 32 هزارو60 نفر سالمند ساکن مناطق شهری و مابقی ساکن مناطق روستایی هستند.

وی افزود : از این تعداد 28 هزار و785 سالمند زن  و مابقی نیز مرد هستند.

مرادی اظهار کرد: سالمندان تحت حمایت از خدمات مختلف حمایتی از جمله کمک هزینه معیشت، خدمات بهداشت،درمان و امور بیمه، کمک هزینه ازدواج فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، هزینه های نگهداری از بیماران زمینگیر و دارای بیماری خاص و صعب العلاج، خدمات تعمیر، احداث و خرید مسکن ، خدمات اشتغال ، امور فرهنگی و مشاوره ای بهره مند می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران ادامه داد: علاوه بر خدمات مستمر در طی سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت سالمندان تحت حمایت، بالغ بر یک میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است که در قالب کارت هدیه، بسته های حمایتی و بهداشتی با اولویت سالمندان بیمار، زمینگیر و ساکنین روستا اهداء خواهد شد.

وی بیان کرد: دیدار با سالمندان بستری در آسایشگاه ها و غربالگری سلامت سالمندان تحت حمایت از دیگر برنامه های این اداره کل به مناسبت هفته سالمند است.

مرادی یادآور شد:  168 نفر از سالمندان تحت حمایت این اداره کل نیز در آسایشگاه کهریزک نگهداری می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری این گروه از جامعه هدف تحت حمایت است و نیکوکاران گرامی می‌توانند برای تأمین نیازهای سالمندان با کمیته امداد استان تهران همکاری نمایند.

 پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا