بین الملل

صدها هزار شهروند انگلیسی خواستار انحلال دولت شدند


صدها هزار شهروند انگلیسی با امضای طوماری برگزاری انتخابات سراسری در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها هزار شهروند انگلیسی روز شنبه با امضای طوماری از «لیز تراس» نخست‌وزیر این کشور درخواست کردند انتخابات سراسری برگزار کند.

در پی استعفای «بوریس جانسون» نخست‌وزیر سابق انگلیس، ماه گذشته اعضای حزب حاکم محافظه‌کار در میان اعضای خود انتخابات برگزار کرده و تراس را برگزیدند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم انگلیس با امضای این طومار خواستار برگزاری انتخابات سراسری شدند تا همه مردم کشور و نه فقط اعضای حزب محافظه‌کار درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

این درخواست در حالی مطرح شده که هزینه‌های زندگی در انگلیس به‌شدت افزایش یافته و بسیاری کارشناسان و سیاست‌مداران درباره زمستانی دشوار هشدار داده‌اند. علاوه بر این گمانه‌زنی‌ها درباره وقوع جنگی اتمی مردم این کشور را نگران کرده است.

از سوی دیگر اصلاحات مالیاتی دولت تراس و تزریق یک «مینی بودجه» به اقتصاد انگلیس نه تنها تأثیر مثبتی در وضعیت این کشور نداشته بلکه موجب کاهش ارزش پوند انگلیس و افزایش تورم شده است.

به نوشته ایندیپندنت، در حال حاضر تراس توان عقب‌گرد ندارد و شاید راه‌حل پیش روی حزب حاکم برگزاری انتخابات سراسری باشد. اما با توجه به نتایج یک نظرسنجی جدید، در صورت برگزاری چنین انتخاباتی، محافظه‌کاران از صحن پارلمان محو خواهند شد.

بر اساس نظرسنجی که موسسه «یوگاو» که روز پنجشنبه منتشر شده است، میزان محبوبیت حزب محافظه‌کار با ۷ درصد کاهش به ۲۱ درصد رسیده است. از سوی دیگر محبوبیت حزب کارگر با ۹ درصد افزایش به ۵۴ درصد رسیده است.

پایان پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا