شهرستان ها

افزایش جمعیت سالمند باید جدی گرفته شود

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در ۳۰ سال آینده قریب به ۲۵ درصد جمعیت را سالمندان تشکیل می دهند که ضروری است این بحث در جامعه جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر شنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی سالمندان و هفته وقف در نگارخانه خطایی مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: بالغ بر ۹.۵ درصد جمعیت استان با ۱۳۴ هزار و ۹۹ نفر بالای ۶۰ سال هستند.

وی با اشاره به اینکه پیری جمعیت را در جنوب استان و شهرستان نیر شاهد هستیم، تصریح کرد: شهرستان‌های کوثر و نیر بیشترین و پارس‌آباد کمترین تعداد سالمند را دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزایش جمعیت سالمندی در استان را نگران‌کننده خواند و گفت: در سطح کشور نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و سالمند هستند که در ۳۰ سال آینده این رقم به ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت کشور خواهد رسید که ضروری است تشدید سالمندی جمعیت را جدی بگیریم.

رضایی با تاکید بر اینکه تکریم سالمندان نباید تنها مختص یک روز خاص باشد، افزود: ارائه خدمات زندگی آسوده، با نشاط و… برای سالمندان نباید تنها در بهزیستی خلاصه و متمرکز شود بلکه باید تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان خود را موظف و مکلف به ارائه خدمات به جامعه سالمندان بدانند.

وی گسترده فعالیت‌ها و خدمات بهزیستی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما شاهد فعالیت مراکز متعدد در سطح استان اردبیل در راستای خدمات‌رسانی به سالمندان هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پیش‌نویس قانون حمایت از حقوق سالمندان در کشور تهیه و تنظیم شده و در صورت تصویب و ابلاغ این قانون، وظایف و رسالت سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در زمینه خدمات‌رسانی به این قشر مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم با تقدیر از سالمندان برتر حوزه‌های مختلف و مدیران و خیران ساعی در خدمات‌رسانی به سالمندان، نمایشگاه‌های خدمات‌رسانی به سالمندان و دستاوردهای اوقاف در این زمینه افتتاح شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا