شهرستان ها

رکود ۱۰۷ واحد معدنی در مازندران

ساری- استاندار مازندران با اشاره به فعالیت ۱۳۷ واحد معدنی در استان گفت: ۱۰۷ واحد معدنی استان غیرفعال و راکد است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر شنبه در شورای عالی معادن استان شمار مجوزهای معدنی صادر شده در استان را ۲۴۴ مجوز ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۳۷ معدن فعال و مابقی غیرفعال است.

وی بر لزوم تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد در استان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاران زیادی برای ورود به معادن استان وجود دارند و باید تکلیف معادن راکد روشن شود.

وی با انتقاد ازخرید و فروش مجوزهای معدنی آن را ننگ آور دانست و گفت: تا تعیین تکلیف معادن راکد وغیرفعال از صدور مجوز جدید باید پرهیز شود.

استاندار مازندران موضوع معادن را مهم دانست و تعیین تکلیف و سیاستگذاری این بخش را الزامی برشمرد و گفت: طرح و راهبرد اساسی در حوزه معادن استان باید تهیه و مشخص شود.

حسینی پور با بیان این که در کشور برای سرمایه گذاری روی معدن متقاضیان زیادی وجود دارد، خواستار تهیه بسته مناسب سرمایه گذاری در حوزه معدن در استان شد و گفت: افق معدنی و صنایع آن در استان روشن و مشخص شود.

رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران داشتن اطلاعات جامع و فنی در حوزه‌های معدنی را لازم دانست و گفت: باید در حوزه معدن تصمیم گیری ها کارشناسی و جامع باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا