فرهنگ

عاشقانه‌های مدافعان حرم به چاپ سوم رسید/ شهید همدانی: بدهکار انقلاب باش نه طلبکار


چاپ سوم دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها»؛ برش‌هایی از نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم که به کوشش پژمان عرب گردآوری و تدوین شده، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس چاپ سوم دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها»؛ برش‌هایی از نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم که به کوشش پژمان عرب گردآوری و تدوین شده، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

بنابرین گزارش، دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها» برش‌هایی کوتاه و گزیده از وصیت‌نامه‌های تعدادی از شهدای مدافع حرم خطاب به همسران و فرزندانشان است.

در مقدمه این کتاب درباره علت نگارش آن اینطور می‌خوانیم: «این وصیت‌نامه‌ها عموماً در فضای مجازی در دسترس قرار دارند اما تا به حال در قالب کتابی مستقل و به صورت موضوعی به این وصایا که علاوه بر نمایاندن ابعاد عاطفی و روابط خانوادگی شهدای مدافع حرم می‌تواند شروع فصلی نو برای توجه به موضوعات و سوژه‌های زمین‌مانده انقلاب باشد، پرداخته نشده است.»

در بخشی دیگر از این مقدمه چنین آمده است: «در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با صدها سوژه و موضوع مواجهیم که در طول این چهل سال، برای بعضی از آن‌ها به‌صورت مستقل، حتی یک محصول خوب هم تولید نشده است. ما با تولید و بازآوری آثاری مانند «عاشقانه‌ها» می‌کوشیم از سویی چنین کاستی‌هایی را در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کمتر کنیم و از سوی دیگر، با ایده‌دهی و برجسته‌کردن حوزه‌های مغفول‌مانده و روایت‌نشده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، خون تازه‌ای به جریان تاریخ‌نگاری این جبهه انقلاب تزریق کنیم.»

هم‌سنگر و همراه

شهید حسین همدانی در نامه‌ای به همسرش از او به عنوان هم‌سنگر و همراه خود نام برده و می‌نویسد: «تشکر دارم از همسر عزیزم که هم‌سنگر و هم‌راه خوبی بودند؛ خداوند ان‌شاءالله این عمل شما را ذخیره آخرت قرار دهد. و اما سفارش می‌کنم مثل گذشته بدهکار به انقلاب و نظام باشی، نه طلبکار. قانع باش در مقابل کمبودها یا کم‌مهری‌ها، صبر داشته باش و مراقب باش فضاسازان تو را ناسپاس نکنند. عشق به ولایت فقیه و اطاعت کامل از ایشان سعادت‌مندی دنیا و آخرت را دارد.»

دوستت دارم زندگی‌ام

شهید هادی جعفری، از شهدای مدافع حرم آمل نیز خطاب به همسرش اینطور می‌نویسد: «همسر عزیزم فاطمه جان، زبان کوچک و گنه کار من از وصف تو ناتوان، از بیان خوبی‌های بی‌کرانت عاجز و از گفتن مهربانی‌هایت قاصر است که بتواند تشکربی‌مقدار کند. حلال کن شوهر بی‌مقدارت را.

فاطمه عزیزم، دوستت دارم، داشتم و خواهم داشت. چیزی که شاید هیچ وقت درک نکنی؛ چون رفتارم با گلی مثل تو خوب نبود. از تو راضی هستم و امیدوارم در قیامت هم اگر دوست داشتی، هم‌نشینت باشم. غصه نخور و به زندگی‌ات ادامه بده. از طرف من خودمختاری که هرطور دوست داری زندگی کنی. دوستت دارم زندگی‌ام…»

 براساس این گزارش، چاپ سوم دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت 22هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» صورت گرفته است و علاقمندان جهت تهیه آن، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق سایت و صفحات مجازی ناشر raheyarpub.ir اقدام کنند.

لازم به ذکر است دفتر اول این مجموعه هم شامل برش‌هایی از نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس پیشتر توسط این ناشر منتشر شده است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا