دانش و فناوری

اپل آیفون 6 را به لیست «محصولات قدیمی» خود اضافه کرد

اپل امروز لیست محصولات قدیمی و منسوخ شده خود را به‌روزرسانی کرد تا نام آیفون 6 را به آن اضافه کند، زیرا اکنون بیشتر از پنج سال از زمان آخرین عرضه این دستگاه به بازار می‌گذرد.

آیفون 6 در سپتامبر 2014 همراه با آیفون 6 پلاس معرفی شد. در سال 2015 و پس از عرضه آیفون 6s به عنوان یک گزینه ارزان‌تر فروخته شد و سپس در سال 2016 همزمان با عرضه آیفون 7، فروش آن متوقف شد. در سال 2017 این دستگاه بار دیگر به عنوان یک آیفون ارزان قیمت در برخی کشورها معرفی شد و تا سپتامبر 2018 نیز به فروش خود ادامه داد.

آیفون 6 پلاس نیز اوایل سال جاری میلادی به لیست دستگاه‌های قدیمی اپل اضافه شده بود.

آیفون 6 و 6 پلاس اولین گوشی‌های اپل بودند که از Apple Pay پشتیبانی می‌کردند و غول فناوری با آن‌ها برای اولین بار گوشی‌های آیفون را در چند سایز مختلف عرضه کرد. از آن زمان تاکنون، کوپرتینویی‌ها به استراتژی انتشار چند سایز از گوشی‌های آیفون ادامه داده‌اند.

لیست محصولات قدیمی اپل با حضور آیفون 6

لیست محصولات قدیمی، دستگاه‌هایی را شامل می‌شود که اپل بیش از پنج سال پیش و کمتر از هفت سال پیش عرضه آن‌ها برای فروش را متوقف کرده است. اپل خدمات و قطعات دستگاه‌های قدیمی را مطابق قانون تا 7 سال ارائه می‌کند، اما تعمیرات آن‌ها به در دسترس بودن قطعات بستگی دارد.

در حال حاضر لیست گوشی‌های آیفون قدیمی این فهرست به شرح زیر است:

محصولات منسوخ شده دستگاه‌هایی هستند که اپل بیش از هفت سال پیش توزیع آن‌ها را متوقف کرده است. همچنین تمام خدمات سخت‌افزاری محصولات منسوخ شده، به استثنای لپ‌تاپ‌های مک که فقط باتری آن‌ها واجد شرایط تعمیر است نیز متوقف می‌شود.

لیست محصولات منسوخ شده اپل نیز به شرح زیر است:

اپل همچنین آی‌پاد نانو 7 2012 و آی‌پاد تاچ نسل پنجم خود را از فهرست محصولات قدیمی به محصولات منسوخ شده منتقل کرده است و مدل‌های آی‌پاد نانو 2015 اکنون به عنوان دستگاه قدیمی فهرست شده‌اند. نسل چهارم iPod shuffle سال 2012 به لیست منسوخ شده و نسخه 2015 آن به عنوان دستگاه قدیمی فهرست شده است.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا