شهرستان ها

رایزنی برای جذب مربی از کره شمالی در دستور کار قرار دارد

گرگان- رئیس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت تقویت کادر تیم ملی جودو، گفت: رایزنی برای جذب مربی از کره شمالی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش میراسماعیلی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان اظهارکرد: در گذشته با یکی از مربیان صاحب سبک جودو از ترکیه به توافق رسیدیم و مقدمات و بازدیدهای اولیه در خصوص همکاری دو طرفه برگزار شد.

رئیس فدراسیون جودو گفت: در ادامه کار، تعلیق جودو ایران و گره خوردن با مسائل بین‌الملل باعث شد نتوانیم با مجموعه قبلی همکاری کنیم.

وی ادامه داد: ایمیلی به کشور کره شمالی که خاطرات خوب و تاثیرگذار از جودو آنها داریم، ارسال شده و منتظر هستیم تا در خصوص جذب مربی از آن کشور پاسخی دریافت کنیم.

میراسماعیلی بیان کرد: در دیدار وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (باخ) مقرر شد جودوکاران ایرانی در پوشش حمایتی کمیته بین‌المللی تا زمان برداشتن تحریم‌ها در مسابقات انتخابی المپیک حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: ۲۰ شهریور سال آینده تعلیق جودو کشور برداشته خواهد شد و پس از آن، زمان زیادی برای کسب سهمیه ورودی المپیک نخواهیم داشت لذا حضور در قالب حمایت کمیته ملی المپیک می‌تواند کمک بسزایی برای کسب سهمیه المپیک کند.

وی افزود: البته این یک تصمیم ملی است و ما هم تابع هستیم و با توجه به اینکه دوره قبلی المپیک سهمیه‌ای نداشتیم، اگر برای سال آینده هم نمی‌توانستیم حضور داشته باشیم، برای فدراسیون جودو اوضاع بسیار بد می‌شد.

میراسماعیلی گفت: در ۳.۵ سال گذشته به اندازه کافی آب دیده شدم و در این سختی‌ها و تلاش‌ها چیزی‌هایی دیدم که شاید در دوران قهرمانی‌ام، این مقدار سختی نکشیده بودم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا