شهرستان ها

رواج زیرشاخه های متنوع گردشگری در مازندران

بابلسر- مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اظهار این که زیرشاخه های متنوع گردشگری در استان وجود دارد خواستار بالفعل شدن این ظرفیت ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر شامگاه شنبه در مراسم روز جهانی گردشگری با اشاره به اینکه چه میزان از ظر فیت های گردشگری استان به بالفعل تبدیل شده است، افزود: باید طبق برنامه ریزی به اهداف تعیین شده برسیم.

وی با اظهار اینکه رویکرد میراث فرهنگی استان با وجه به شعار جهانی گردشگری و شعار سال ترسیم شده است، افزود: رویکرد گردشگری سنتی نمی‌تواند پاسخگو باشد و باید به سمت تفکر و رویکردهای نوین برای رسیدن به توسعه مطلوب تلاش کنیم.

وی با اظهار اینکه یکی از سیاست‌های اصلی تعامل و ایجادد پیوند و شکل گیری خردجمعی برای تحقق هدف مهم است، افزود: تا زمانی که خرد جمعی شکل نگیرد و ادارات دغدغه گردشگری نداشته باشند، نمی‌توانیم انتظار توسعه مطلوب را در استان داشته باشیم.

برزگر با اظهار اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در استان مازندران در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد، گفت: همه زیرشاخه‌های گردشگری شامل گردشگری مزرعه، اکوتوریسم، سلامت وغیره در استان وجود دارد.

وی با اظهار اینکه در استان به گردشگری مذهبی و آئینی پرداخته نشده است، گفت: در استان هزار و ۳۶۰ بقعه و امامزاده داریم که ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی به شمار می‌رود و یکی از سیاست‌های اصلی ما داشتن نگاه آمایشی است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اظهار اینکه برای برقراری پرواز ساری – استانبول رایزنی شده است، ساخت کشتی‌های تفریحی و جذب سرمایه گذاری خارجی را از برنامه‌ها برشمرد و خواهرخواندگی بهشهر و اصفهان را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد.

وی بابیان اینکه طرح جامع گردشگری استان کلید خورده است، گفت: در فاز اول این طرح در منطقه دو هزار تنکابن و هزارجریب نکا اجرایی شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا