شهرستان ها

جمع‌آوری تورهای غیرمجاز گردشگری در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از جمع‌آوری تورهای غیرمجاز گردشگری در این استان با همکاری سایر نهادهای متولی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز شنبه در حاشیه نشست با راهنمایان گردشگری لرستان اظهار داشت: به موجب این جلسه مطالبات و خواسته‌های تور لیدرهای فعال استان بیان شد.

وی عنوان کرد: در بحث وجود تورهای غیرمجاز گردشگری از طریق هماهنگی با معاون سیاسی، امنیتی استاندار، پلیس راهور و مراجع قضائی ورود خواهیم کرد تا همه تورهای گردشگری داخل استان و گروهی که از دیگر استان‌ها به لرستان سفر می‌کنند از ضوابط قانونی پیروی کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: ۹۰ راهنمای گردشگری در سطح استان فعالیت دارند که مهم‌ترین خواسته آنها تشکیل انجمن صنفی خاص خودشان است که مقرر شده است به منظور حمایت‌های بیمه‌ای و قانونی برای تور لیدرها این خواسته از طریق وزارت میراث‌فرهنگی پیگیری شود.

حسن پور عنوان کرد: راهنمایان گردشگری باید در بحث ارتباط با جوامع محلی، مردم نقاط عشایری و روستاهای استان دارای ارتباطی مداوم و مؤثر باشند زیرا بازوی توانمند توسعه گردشگری همین نقاط هستند.

وی در خصوص تولید محتوا در بحث گردشگری عنوان کرد: تورلیدرهایی که مناطق جدید را کشف می‌کنند یا نسبت به یک منطقه گردشگری نگاه جدیدی دارند، می‌توانند محتوا و آثار خود را در قالب فیلم، عکس و متن به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان داشت: برای راهنمایان گردشگری استان در آینده نزدیک دوره‌های بازآموزی و توانمندسازی را برگزار خواهیم کرد تا با علم روز دنیا پیش بروند، همچنین بحث تشریفات تور لیدرها از طریق هماهنگی با هتل داراها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مسافرخانه‌ها و همه امکانی که با بحث اقامت مسافر ارتباط دارند، تقویت خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا