ورزش

روی ماتا: ساپینتو به هیچ‌کس بی احترامی نکرد

بازی خوبی را ارائه دادیم، پنالتی ما واضح بود

روی ماتا دستیار ساپینتو در نشست خبری پس از بازی با گل گهر گفت پنالتی که برای استقلال اعلام شد، واضح بود.

به گزارش “ورزش سه”، استقلال موفق شد با گل ثانیه های پایانی کوین یامگا از سد گل گهر عبور کند. دیداری که در لحظات پایانی به جنجال کشیده شد و به دلیل اخراج ساپینتو، روی ماتا دستیار سرمربی پرتغالی در نشست خبری قبل از بازی حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

ماتا در ابتدای صحبت هایش گفت: در نیمه اول خوب ظاهر شدیم، بازی خوبی ارائه دادیم و مستحق این بودیم که گل بزنیم. فرصت‌های زیادی داشتیم و با کیفیت بازی کردیم و می‌توانستیم یک گل دیگر هم در نیمه اول به ثمر برسانیم.

او ادامه داد: در نیمه دوم می‌دانستیم که گل‌گهر به گل خورده خود واکنش نشان می‌دهد. به تیم در رختکن گفتیم که در نیمه دوم محکم ظاهر شوید. ما در موقعیتی گل خوردیم که شایسته آن گل نبودیم. گل‌گهر تیم خوبی است ولی ما باید در این موقعیت‌ها باید بیشتر تمرکز داشته باشیم.

ماتا ادامه داد: پس از گل تساوی‌، ما چند بازیکن خود را تعویض کردیم که ظرفیت تیم را بالا ببریم. پس از آن تا آخر بازی توانستیم کنترل بازی را به دست بگیریم و چند موقعیت در پشت خط دفاعی گل‌گهر ایجاد کنیم و یک پنالتی واضح به دست آمد.

او با اشاره به غیبت ساپینتو اظهار داشت: باید سرمربی به جای من به اینجا می‌آمد. همه می‌دانید که سرمربی یک مصاحبه پیش از بازی داشت که درباره دستیار مربی‌ سایر تیم‌ها صحبت‌هایی مطرح شد. ما دستیارها باید به سرمربی‌ها کمک کنیم. این شغل ما است نه اینکه نیمکت تیم‌های دیگر را تحریک کنیم.

وی درباره درگیری میان نیمکت های طرفین نیز توضیح داد: کسی از نیمکت استقلال با نیمکت حریف صحبت نکرد. در بازی نساجی و در این بازی، چرا باید دستیار مربی با نیمکت ما صحبت کند؟ چرا به سرمربی احترام گذاشته نمی‌شود؟ سرمربی به هیچکس بی‌احترامی نکرد. او دارد عاشقانه فوتبال را دنبال می‌کند و هیجانی است. همه ما اینطور هستیم و شغل خود را دوست داریم.

او اظهار داشت: این موقعیت برای داوران سخت است و تصمیم‌گیری در این لحظه‌ها سخت است چون روی پنالتی درگیری وجود داشت. داور در نهایت کارت قرمز داد. من نمی‌فهمم. ما از دستیار مربی خواستیم که تمرکزش روی بازی و شغلش باشد. به همه احترام بگذاریم.

وی درباره اینکه هر 2 تیم در این بازی میهمان بوده اند (اشاره به بی تماشاگر بودن بازی) گفت: استقلال همیشه به زمین می‌رود تا ببرد. گل‌گهر تیم خوبی است و سه امتیاز این بازی را گرفتیم و خیلی خوشحال هستیم.

پس از این بود که خبرنگاران درباره رفتار ساپینتو در کنار زمین سوالاتی را مطرح کردند که ممکن است منجر به محرومیت او از بازی های بعدی شود و اینکه او شیشه رختکن گل گهر را شکسته است که در این لحظه محمدحسین زرندی مدیررسانه ای استقلال مانع از پاسخگویی ماتا شد و اعلام کرد این سوالات ربطی به بازی و نشست خبری ندارد.

ماتا در پایان و در واکنش به اظهارات خارج از موضوعات کنفرانس خبری از سوی خبرنگاران حاضر در این نشست، بیان کرد: من چیزی درباره مسائل دیگری که مطرح می‌شود ندیدم. برای اینطور مسائل دنبال بهانه نباشیم.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا