بین الملل

رکورد‌شکنی گرما در انگلیس


دفتر هواشناسی دولت انگلیس با انتشار آماری اعلام کرد، میانگین گرمایی که این کشور در مدت 9 ماه نخست سال 2022 تجربه کرده رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمار منتشر شده از سوی دفتر هواشناسی دولت انگلیس برای بازه ژانویه تا سپتامبر 2022 نشان داد، انگلیس بالاترین میانگین گرمای ثبت شده در این بازه زمانی در یک سال میلادی را داشته است.

خبرگزاری «پرس اسوسیشن» انگلیس گزارش داد، بر اساس این آمار، میانگین دمای 10.9 درجه سانتیگراد در بازه ژانویه تا سپتامبر 2022 در انگلیس ثبت شده که رکورد قبلی بالاترین میانگین دمای ثبت شده برای این بازه یعنی 10.6 سانتی گراد را که برای سال 2014 ثبت شد، شکسته است.

به نوشته پرس اسوسیشن، در ماه سپتامبر رویه ثبت دمایی گرمتر از حد معمول در انگلیس همچون ماه‌های قبل ادامه یافته و میانگین دمای ثبت شده برای این ماه در سراسر بریتانیا 13.5 درجه سانتی‌گراد، 0.6 درجه سانتی ‌گراد بالاتر از میانگین بلندمدت، بوده است.
موجهای گرما در ماه‌های جولای و آگوست در انگلیس، بالاترین‌ درجه حرارتهایی که تا کنون در این کشور تجربه شد را رقم زدند و در تاریخ 19 جولای، رکورد گرمای 40.3 درجه سانتی گراد که تا آن زمان در انگلیس ثبت نشده بود، در منطقه «کانینگزبی» در «لینکلنشایر» ثبت شد.
بر اساس این گزارش، ماه جولای امسال، خشک‌ترین ماه جولای تجربه شده در انگلیس از سال 1935 تا کنون بوده و در مجموع این کشور گرمترین تابستان خود را تجربه کرد.

با این حال هنوز چند ماه تا پایان سال 2022 باقی مانده و باید منتظر ماند و دید آیا سال 2022 در نهایت به عنوان گرمترین سال تجربه شده در انگلیس از زمان شروع ثبت رکوردهای گرما در این کشور در سال 1884 ثبت خواهد شد یا خیر. خنک‌تر شدن هوا از اکنون تا پایان دسامبر ممکن است میانگین درجه حرارت سالانه در این کشور را کاهش دهد.
پایان پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا