ورزش

ساپینتو اعصاب خود را کاملا از دست داد!

مرور یک جنجال؛ ریکاردو را روی نیمکت نگه دارید

در شرایطی که اعلام خطای پنالتی به سود استقلال آنها را در موقعیت پیروزی قرار داده بود، اما عصبانیت ساپینتو باعث اخراج او شد.

به گزارش “ورزش سه”، در شرایطی که بازی استقلال و گل گهر پس از گل تساوی سیرجانی ها بدون صحنه خاصی و در شرایطی کاملا آرام دنبال می شد، ناگهان ارسال ابوالفضل جلالی به درون محوطه جریمه، باعث شکل گیری صحنه جنجالی در محوطه جریمه میزبان شد که باعث وقفه ای 5 دقیقه ای در بازی شد.

ارسال جلالی در شرایطی به حردانی رسید که امین قاسمی نژاد با ضربه ای قیچی برگردان، باعث سرنگونی بازیکن جوان استقلال شد و همین مسئله کافی بود تا سعید عرب براقی به نشانه خطای پنالتی در سوت خود بدمد. بازیکنان و نیمکت نشینان گل گهر به شدت نسبت به این تصمیم معترض بوده و معتقد بودند خطا بیرون از محوطه رخ داده است.

هر چند که تصاویر تلویزیونی نشان می داد تصمیم داور مسابقه درست بوده و خطا درون محوطه جریمه رخ داده، اما سیرجانی ها به شدت معترض بودند و با اعتراض به کمک داور، اعتقاد داشتند که تصمیم آنها اشتباه است. همزمان نیز استقلالی ها با جلوگیری از نزدیک شدن بازیکنان میزبان به داوران، سعی داشتند مانع از تغییر تصمیم عرب براقی و محمدرضا ابوالفضلی کمک داور اول بازی شوند.

در نهایت داور روی تصمیم خودش ماند و خطای پنالتی را اعلام کرد اما پیش از آنکه این ضربه زده شود، او به سمت نیمکت ذخیره های استقلال رفت و با کارت قرمز مستقیم، ریکاردو ساپینتو را از کنار زمین اخراج کرد و همین مسئله آتش خشم سرمربی پرتغالی را افزایش داد.

ساپینتو با حرکات دستانش معتقد بود او کاری انجام نداده که مستحق دریافت کارت قرمز باشد و به سمت عرب براقی حمله ور شد. همزمان نیز نیمکت نشینان استقلال از جمله بیژن طاهری و خسرو حیدری در تلاش بودند تا مانع از درگیری فیزیکی او با عرب براقی شوند.

در این لحظه، ناگهان ساپینتو به سمت نیمکت گل گهر رفت و مشخص شد هدف او، سعید الهویی کمک امیر قلعه نویی است. ظاهرا پس از اعلام خطای پنالتی به سود استقلال، او با سرمربی پرتغالی وارد درگیری های لفظی شده و همین مسئله خشم سرمربی پرتغالی را افزایش داد.

سعید الهویی نیز هم پس از اخراج و هم در پایان بازی گفت به واسطه همکاری با یک مربی پرتغالی، به این زبان آشناست و ساپینتو در طول بازی با زبان پرتغالی، به آنها فحاشی کرده است و همین مسئله باعث عصبانیت او شده است.

در نهایت میانجیگری های اطرافیان نیمکت 2 تیم و بخصوص بیژن طاهری، باعث شد تا این درگیری ها افزایش پیدا نکند و در ادامه نیز عرب براقی با یک کارت قرمز، الهویی را نیز از کنار زمین اخراج کرد تا هر 2 چهره جنجالی سیرجان، بازی را از رختکن دنبال کنند.

نکته جالب اینکه ساپینتو پیش از شروع بازی، از قلعه نویی خواسته بود که به دستیارانش اجازه اعتراض به داوری را ندهد و تنها هر 2 سرمربی از حق تیم هایشان دفاع کنند. مسئله ای که به نظر می رسد رعایت نشده است.

استارت ماجرا از اینجا زده شد. جایی که عرب براقی با یک کارت قرمز، ساپینتو را از کنار زمین اخراج کرد.
ساپینتو مدعی بود که مستحق اخراج نبوده است.
او سپس به سمت داور مسابقه حمله ور شد.
افراد کنار زمین سعی در آرام کردن او داشتند.
ولی تلاش ها بی فایده بود و ساپینتو به اعتراضش ادامه می داد.
حتی ابوالفضل جلالی نیز برای آرام کردن سرمربی تیمش وارد ماجرا شد.
بیژن طاهری و خسرو حیدری با تلاش فراوان، سرمربی تیمشان را از مهلکه جدا کردند.
ناگهان ساپینتو از دست آنها فرار کرد و به سمت نیمکت گل گهر رفت.
تلاش نافرجام طاهری برای مهار ساپینتو نیز در نوع خود جالب بود.
او مستقیما به سمت سعید الهویی رفت که با حضور بیگ زاده، طاهری و افراد کنار زمین، مانع از درگیری فیزیکی میان ساپینتو و دستیار قلعه نویی شدند.
در نهایت حضور پرتعداد افراد کنار زمین، مانع از افزایش درگیری شد.
تلاش ها برای خارج کردن ساپینتو از محل درگیری ادامه داشت.
چهره ساپینتو و نگاه غضب آلود او به سعید الهویی نیز در نوع خود جالب توجه است.
الهویی نیز با کارت قرمز داور اخراج شد تا این بلوا و آشوب، پایان یابد. البته او هنگام خروج از مسیر تونل و در راه رختکن، اعلام کرد که ساپینتو با کلمات پرتغالی به آنها فحاشی کرده است و او به واسطه آشنایی با زبان پرتغالی، متوجه صحبت های او شده است.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا