بین الملل

دولت ونزوئلا ۷ زندانی آمریکایی را آزاد کرد

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ۷ آمریکایی از بازداشت و حبس در ونزوئلا آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ۷ آمریکایی از بازداشت و حبس در ونزوئلا آزاد شدند. بایدن گفت که آزادی اتباع آمریکایی در مقابل آزادی دو تبعه ونزوئلایی صورت گرفته است، اما جزئیات بیشتری از مبادله زندانیان دو طرف را ارائه نداد.

کاخ سفید نیز روز شنبه اعلام کرد هفت آمریکایی بازداشت شده در ونزوئلا آزاد شده اند.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در این ارتباط گفت: «امروز پس از سال‌ها بازداشت غیرقانونی در ونزوئلا، خورخه تولدو، تومئو وادل، آلریو زامبرانو، خوزه لوئیس زامبرانو، خوزه پریرا، متیو هیث و عثمان خان را به خانه می‌آوریم.»

گفته شده پنج نفر از افرادی که آزاد شدند، مدیران نفتی گروه «سیتگو ۶» بودند که در سال ۲۰۱۷ پس از دستگیری به اتهام فساد به زندان افتادند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز شنبه گفت که این آزادی پس از «تلاش‌ها و پشتکار فوق‌العاده در وزارت خارجه و دولت ایالات متحده طی ماه‌های گذشته» صورت گرفت.

مقامات ارشد آمریکا گفتند که شهروندان آمریکایی‌ها در ازای آزادی دو شهروند ونزوئلایی آزاد شدند. مقامات واشنگتن ادعا دارند که این دو نفر حدود هفت سال پیش پس از تلاش ناموفق برای قاچاق کوکائین به ایالات متحده دستگیر شده بودند. آنها به ۱۸ سال زندان محکوم بودند تا اینکه بایدن در مبادله زندانیان دو کشور دستور عفو آنها را صادر کرد.

مقامات آمریکایی اما به این سوال پاسخ نداده اند که آیا بایدن برای آزادی این افراد مستقیماً با مادورو صحبت کرده است، یا خیر؟

بایدن همچنین از کارمندان دولت خود برای انجام مبادله زندانیان میان آمریکا و ونزوئلا قدردانی و ادعا کرد که به کار برای آزادی دیگر شهروندان آمریکایی که در دیگر نقاط جهان در بازداشت هستند، ادامه خواهد داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا