شهرستان ها

پیری جمعیت و کاهش ازدواج کشور را تهدید می‌کند

زنجان-استاندار زنجان گفت: پیری جمعیت و کاهش ازدواج خطری است که کل کشور را تهدید می‌کند و بخشی از آن به مشکلات معیشتی ناشی از تحریم و تغییر رژیم اقتصادی مربوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان زنجان اظهار کرد: افزایش امید به زندگی بی‌ربط به ارتقای سطح بهداشت و مسائلی از این دست نیست اما در مقابل پیری جمعیت و کاهش ازدواج خطری است که کل کشور را تهدید می‌کند و بخشی از آن به مشکلات معیشتی ناشی از تحریم و تغییر رژیم اقتصادی مربوط می‌شود و نظام این پیچ سخت را پشت سر بگذارد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی ابراز کرد: در بررسی مسائل مربوط به جوانی جمعیت، آمارهای ارائه شده حاکی از آن است که در سال‌هایی که انتخابات برگزار شده، رغبت مردم برای ازدواج یا فرزندآوری بیشتر بوده که این موضوع نشان می‌دهد در این زمان‌ها امید مردم افزایش یافته است و باید با تغییر در معیشت مردم این امید را بیشتر کنیم.

استاندار زنجان به آگاه‌سازی، تبیین و تبلیغ موضوع فرزندآوری تأکید کرد و گفت: منکر مشکلات زندگی مردم نیستیم اما داشتن فرزند بیشتر از هر جهت مثبت است و تجربه نشان می‌دهد کسانی که زودتر ازدواج کردند در زندگی رشد اقتصادی بیشتری داشتند و اعتماد به خدا گشایش در زندگی ایجاد می‌کند.

افشارچی در مورد اقدام جدید ثبت احوال با عنوان تطبیق اطلاعات سببی و نسبی بیان کرد: ثبت این اطلاعات می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد؛ چرا که از آن یک نموداری استخراج می‌شود که حاوی ارتباط بین افراد، خانواده‌ها و خانواده‌های خارج از استان بوده و می‌توان از آن در قوه قضائیه، نیروی انتظامی، حوزه‌های اقتصادی، تحلیل‌های آماری و ردیابی افراد و اموال استفاده کرد.

وی در مورد احداث ساختمان ثبت احوال در زنجان نیز خاطرنشان کرد: تکمیل این ساختمان باید از طریق رایزنی با پیمانکاران صورت گیرد تا کار را پیش ببرند و مطالبات آن‌ها بعداً پرداخت شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا