اقتصاد

فایننشال تایمز: پول‌های ایران در کره جنوبی آزاد می‌شود


روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک دیپلمات اعلام کرد که پس از توافق برای مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا، پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد میَ‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از فایننشال تایمز، یک دیپلمات مطلع اعلام کرد که توافق آزادی زندانیان بین ایران و آمریکا به آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی منجر می‌شود.

از سال 2018 بیش از 7 میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان در 2 بانک کره‌ای و به خاطر تحریم‌های آمریکا مسدود مانده است.

گزارشات حاکی از آن است که ایران سیامک نمازی، زندانی آمریکایی، و پدرش باقر نمازی را پس از 7 سال از زندان آزاد کرده و ممنوعیت سفر برای پدرش را نیز برداشته است و این مسئله می‌تواند زمینه مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا باشد.

یک مقام سازمان ملل گفته که این اقدام به درخواست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، در دیدار با ابراهیم رئیس، رئیس جمهور کشورمان، در سفر به نیویورک انجام شده است.

گفته می‌شود سیامک نمازی عصر روز گذشته موقتا به مدت یک هفته از زندان آزاد شده و این دیپلمات مطلع گفته که قطر، سوئیس، و سازمان ملل میانجیگری این توافق بین ایران و آمریکا را انجام داده‌اند.

البته مقامات آمریکایی قبلا اعلام کرده بودند که همزمان با مذاکرات احیای توافق هسته ای،‌ در حال انجام مذاکرات غیر مستقیم با ایران برای مبادله زندانیان آمریکایی در کشورمان هستند.

اگرچه در ظاهر این مذاکرات ربطی به هم نداشته امام یک مقام آمریکایی گفته است که تصور به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام از سوی دولت بایدن بدون پرداختن به موضوع آزادی زندانیان سخت است.

پایان پیام/

 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا