شهرستان ها

افزایش ۳۲ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان عمومی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از افزایش ۳۲ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تعداد ۹۹۱ هزار و ۳۶۲ نفر در قالب ۱۳۰ هزار و ۶۷۹ سفر از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان لرستان استفاده کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با ۷۵۰ هزار و ۶۶۹ نفر و ۱۲۴ هزار و ۶۹۴ سفر از ۳۲ درصد رشد در تعداد مسافر و پنج درصد افزایش در آمار سفر برخوردار است.

وی افزود: ناوگان اتوبوس با ۵۱۱ هزار و ۶۳۶ مسافر بیشترین سهم را در این جابجایی داشته است که نسبت به مدت مشابه با ۳۶۸ هزار و ۴۶۹ نفر، ۳۹ درصد افزایش در تعداد مسافران این ناوگان را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان گفت: در حال حاضر ۸۳ شرکت و مؤسسه حمل و نقل مسافر با ۱۷۳ دستگاه اتوبوس، ۵۲۵ دستگاه مینی بوس و ۷۰۷ دستگاه سواری کرایه و دو هزار و ۳۸۳ راننده حرفه‌ای در ۱۰ پایانه مسافربری استان مشغول خدمت رسانی به کاربران حمل و نقل عمومی هستند.

شیروانی عنوان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری فعالان حمل و نقل مسافر، در قالب طرح اربعین حسینی ۴۴ هزار و ۵۵۴ زائر عتبات عالیات در قالب هزار و ۵۵۲ سرویس استان به مرز مهران و در مسیر برگشت به اقصی نقاط کشور جابجا شده‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا