بین الملل

اصرار اتحادیه میهنی بر نامزدی برهم صالح برای ریاست جمهوری

یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: اتحادیه میهنی همچنان بر نامزدی برهم صالح برای دوره دوم اصرار دارد و جانشینی برای او معرفی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، غیاث السورچی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: گفتگو و مذاکره همچنان میان اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان عراق ادامه دارد بدون اینکه توافق نهایی در این زمینه برای رفتن به جلسه انتخاب رئیس جمهور با نامزد واحد، رخ دهد.

وی افزود: اتحادیه میهنی همچنان بر نامزدی برهم صالح برای دوره دوم اصرار دارد و جانشینی برای او معرفی نکرده است.

ترکی العتبی از رهبران هیئت هماهنگی هم امروز یکشنبه از عزم چارچوب هماهنگی برای دیدار با احزاب اقلیم کردستان عراق خبر داد.

وی افزود: هیئتی به نمایندگی از گروههای سیاسی اقلیم به زودی به بغداد سفر کرده، جلسه ای با چارچوب هماهنگی در روز سه شنبه آینده برگزار می کنند.در این دیدار، مسائل مهمی نظیر نامزد ریاست جمهوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

العتبی با ابراز امیدواری از تسریع در نهایی شدن سرنوشت نامزد ریاست جمهوری و تصویب نهایی آن در جلسه آینده مجلس این کشور گفت: چارچوب و دیگر نیروهای سیاسی بر سر اهمیت مشارکت جریان صدر در تشکیل دولت آینده توافق دارند و تلاش های ما در این زمینه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سفر هیات سه جانبه چارچوب و نیروهای سنی و کردها به الحنانه همچنان پابرجاست و در انتظار چراغ سبز مقتدی صدر است، تاکید کرد: مرحله آتی در سایه وخامت بحران ها و درهم تنیدگی آنها بسیار دشوار است به این معنا که ثبات سیاسی به منظور حمایت از تحرکات دولت در چارچوب ایجاد راه حل ها یک ضرورت است تا اوضاع وخیم کشور بویژه اوضاع اقتصادی و امنیتی را سامان بخشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا