بین الملل

مقام حزب‌الله: لبنان با همکاری مقاومت به دستیابی به حقوق نفتی خود نزدیک است


عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد که این کشور با همکاری دولت و مقاومت به دستیابی به حقوق نفت و گاز خود نزدیک است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد که این کشور امروز به دستیابی به ثروت و حقوق نفت و گاز خود که لبنان را از بحران اقتصادی و مالی نجات دهد، نزدیک است و این حاصل همکاری و تعامل مقاومت و دولت است.

شیخ قاووق در سخنانی در حسینیه شهرک حانین گفت: «ورود لبنان به باشگاه تولیدکنندگان نفت و گاز یعنی آغاز خروج لبنان از بحران‌های معیشتی، مالی و اقتصادی و این یک اتفاق خوب و آغازی برای گشایش‌هایی در سطح کشور به نفع همه لبنانی‌هاست».

روز شنبه(دیروز) یک منبع لبنانی درباره آخرین وضعیت پرونده مذاکرات غیر مستقیم بیروت با رژیم صهیونیستی، اظهاراتی مطرح کرد و گفت که در پیشنهاد کتبی که از آمریکاییها دریافت کردیم، به همه مطالبات خود دست پیدا کرده‌ایم.(جزئیات بیشتر)

بنابر گزارش شبکه النشره، شیخ قاووق افزود که گشایش قریب‌الوقوع همان تشکیل دولت جدید دارای تمامی معیارها و اختیارات است و امید زیادی وجود دارد که در روزهای آینده لبنان بتواند این دولت را تشکیل دهد تا درد و رنج معیشتی و اقتصادی مردم کاهش یابد».

به گفته وی انتخاب رئیس جمهور جدید با اراده ملی، یک فرصت حقیقی برای نجات کشور است اما برخی گروه‌هایی که طرفدار رویارویی، چالش و وابستگی به سفارتخانه‌ها هستند، می‌خواهند رئیس جمهور را بر اساس معیارهای خود انتخاب کرده و کشور را به سمت انفجار، فتنه‌انگیزی و هرج و مرج سوق دهند.

پایان پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا