بین الملل

اردن بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد

عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار با شماری از شخصیت های سیاسی این کشور بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، عبدالله دوم پادشاه اردن بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، پادشاه اردن در دیدار با شماری از شخصیت های سیاسی این کشور گفت که اردن خواستار راهکاری است که تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند و بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان را تضمین نماید.

عبدالله دوم در بخشی دیگر از سخنانش افزود که اردن با مصر و عراق برای پایه ریزی شراکت اقتصادی که نتایج آن بر منطقه و بهبود اوضاع اقتصادی بازتاب دارد، همکاری می کند.

این در حالی است که «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن هم در گذشته راهکار سیاسی را بهترین راه حل برای برون رفت از بحران سوریه دانسته بود.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اردن گفت: در حال حاضر ۱۱ سال از بحران سوریه سپری می‌شود و این بحران هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است. سوریه به دنبال این بحران تاکنون متحمل خسارت‌های فراوانی شده است.

پیشتر یک مقام بلندپایه سوری سخنانی را در خصوص ازسرگیری تماس‌ها میان دمشق و امان، مطرح کرده بود. وی گفت: ازسرگیری تماس‌ها میان دمشق و امان از یک سال پیش آغاز شده است و این مسأله مربوط به دیروز و امروز نیست.

این مقام عالیرتبه سوری افزود: تماس‌ها میان سوریه و اردن در سطوح عالی میان مقامات دو کشور از سرگرفته شده است.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان هم در هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه که به میزبانی تهران و در محل سالن اجلاس سران کشور برگزار شد، اظهار داشت: حضور نامشروع نیروهای اشغالگر رژیم آمریکا به عاملی بی‌ثبات کننده برای سوریه و منطقه تبدیل شده است. آمریکا ضمن افزایش پایگاه‌های نظامی غیرقانونی در حال غارت منابع طبیعی به ویژه نفت سوریه می‌باشد و تاکید می‌کنم ضروری است هر چه سریع‌تر نیروهای این کشور از کل منطقه از جمله سوریه خارج شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا