شهرستان ها

درآمدزایی ۱۶۰ میلیارد تومانی اوقاف گیلان از اجرای طرح کاشت نهال

رشت- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: برای نخسین بار امسال ۱۶۰ میلیارد تومان درآمد از اجرای طرح کاشت نهال و پروژه های عمرانی به درآمدهای اوقاف گیلان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه وقف ابزار کارآمد برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، گفت: وقف از با سابقه ترین میراث ارزشمند اسلام بوده که در جامعه اثرگذاری دارد و به نوعی وقف سرباز تمدن نوین اسلامی است و مراکز علمی و فقهی و دانشگاهی در ایران و سایر کشورها که در بستر وقف ایجاد شدند مبین این امر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به وجود ۵ هزار موقوفه در استان تصریح کرد: ۲۵ هزار رقبه داریم و اکثر موقوفات در حوزه برگزاری مجالس اهل بیت و ساخت مساجد است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۸ میلیارد تومان درآمد از موقوفات کسب کرده‌ایم، افزود: درآمد موقوفات برای اجرای نیت واقفان هزینه می‌شود و در این راستا ۱۳ میلیارد تومان از سال گذشته تاکنون برای اجرای نیت واقفان هزینه شده که برگزاری مجالس روضه خوانی، آماده سازی بسته‌های لوازم التحریر و توزیع بین دانش آموزان کم درآمد، کمک به مراکز درمانی و هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای مبارزه با کرونا از جمله این موارد است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه ۶۵۰ میلیون تومان برای ایتام از محل موقوفات هزینه شده است، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم، تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با هزینه ۳ میلیارد تومان در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یکی از وظایف اوقاف را سوق دادن نیات واقفان به سوی نیازهای واقعی جامعه دانست و بیان کرد: در مراکز مشاوره به واقفان جدید مشاوره ارائه می‌دهیم تا نیات خود را به صورت مطلق بیان نکنند و دست ما برای کمک به رفع مشکلات باز باشد.

وی با اشاره به اجرای ۵ پروژه عمرانی و کاشت بیش از ۵۰ هزار درخت صنوبر برای درآمد زایی در این مجموعه گفت: اجرای این پروژه‌های عمرانی برای ۴۰۰ نفر اشتغال زایی کرده و کاشت درخت نیز ۱۱۵ میلیارد تومان بر اموال اوقاف اضافه کرده است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: مجموعاً ۱۶۰ میلیارد تومان از محل اجرای پروژه‌های عمرانی و کاشت نهال بر درآمد اوقاف اضافه شده که در تاریخ وقف گیلان بی سابقه است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا