شهرستان ها

توطئه ای که با هوشیاری مردم نقش بر آب شد

زاهدان- سیستان وبلوچستان مهد دلیران ایران اسلامی روز جمعه شاهد توطئه ای از سوی دشمن بود که با هوشیاری مردم نقش بر آب شد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: روز جمعه ۸ مهر بود که تروریست‌های کور دل این بار راه دیگری را را برای رسیدن به اهداف شومشان انتخاب کردند؛ ایجاد اغتشاش در نماز جمعه.

با یکی از نمازگزاران حاضر گفتگو کردیم. وی با اشاره به اینکه هیچیک از برادران اهل سنت این حرکات نمی‌پسندند افزود: مثل همیشه نماز را به جا آوردیم که ناگهان صدای تیراندازی به گوش رسید، نمازگزران وحشت کرده و به اطراف می‌رفتند.

مدتی نگذشت که افرادی که معلوم نبود از کجا آمده‌اند اقدام به درگیری مسلحانه کردند و باعث کشته و زخمی شدن مردم شدند.

فرد دیگری که از این افراد نامعلوم اسلحه دریافت کرده بود گفت: یک نفر صندوق ماشینش را باز و من تحت ثاتیر قرار گرفته و این کلت را برداشتم.

حوادثی که از حمله به یک پاسگاه آغاز شد

مهدی شمس آبادی در رابطه با حوادث زاهدان که از حمله به یک پاسگاه آغاز شد، گفت: در ابتدا مأموران حاضر در پاسگاه مورد اشاره سعی کردند با مدیریت فضا عکس العملی نسبت به متعرضان و حمله کنندگان نشان ندهند اما افراد معاند نظام در ادامه اقدامات مجرمانه خود اقدام به تخریب در پاسگاه کرده و با به آتش کشیدن یک خودرو، چند نفر از مأموران فراجا را مصدوم می‌کنند.

دادستان زاهدان با اشاره به اینکه افراد متعرض و حمله کننده وابستگی سازمانی به گروهک‌های معاند داشته‌اند، اظهار داشت: حمله کنندگان به پاسگاه انتظامی وابسته به گروهک‌های معاند و تجزیه طلب بوده‌اند و گروهک‌های ضد تمامیت ارضی کشور از آن‌ها اعلام حمایت کرده‌اند؛ این اقدام آن‌ها هیچ ارتباطی به مردم نداشته است. این افراد در اقدامی تروریستی با اسلحه وارد خیابان شده و به سمت مأموران و حتی مردم عادی تیراندازی کردند و با ادعای حمایت از مردم فهیم بلوچ چند پاساژ متعلق به همین مردم فهیم و بانک‌ها را آتش زدند.

دادستان مرکز سیستان و بلوچستان در مورد اقدامات دادگستری استان گفت: در بدو امر و با ارائه گزارش‌های اولیه، دستگیری افراد مسلح که اقدام به ناامنی کرده بودند در دستور کار قرار گرفت و تاکنون هشت نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.

شمس آبادی گفت: بر مبنای گزارش‌های اولیه، افرادی قصد داشتند بعد از ایجاد ناامنی به هر طریقی از منطقه خارج شوند که این افراد در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سیستم اطلاعاتی کشور قرار گرفته‌اند.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر امنیت در استان برقرار است، تصریح کرد: هدف معاندین نظام برهم زدن وحدت بین شیعه و سنی است و هم علمای اهل تشیع و هم مولوی‌های اهل تسنن از اقدامات این گروهک معاند نظام اعلام بیزاری و برائت کرده‌اند

توطئه ای که با هوشیاری مردم نقش بر آب شد

کشف محموله سنگین سلاح و مهمات

مهدی شمس‌آبادی همچنین در گفتگویی تلویزیونی از کشف سلاح خبر داد و عنوان کرد: این محموله با رصد اطلاعاتی کشف و ضبط شد و عوامل آن دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: ۹۰ قبضه سلاح و ۶۰ هزار انواع مهمات در این عملیات کشف و ضبط شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این سلاح‌ها با قصد ایجاد ناامنی در حال ورود به کشور بوده است، اظهار داشت: نیروهای امنیتی و انتظامی هر گونه تحرکی علیه کشور را رصد می‌کنند و دشمن قبل از هر اقدامی در تور اطلاعاتی آنها گرفتار خواهند شد.

شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروهای جان بر کف انتظامی و امنیتی برای تأمین امنیت ملت بزرگ ایران از بذل جان و خون خود دریغ ندارند و به مزدوران و ایادی وابسته به استکبار و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه شرارت، ناامنی و شیطنت نخواهند داد.

روابط عمومی قرارگاه سپاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق نیز اعلام کرد که با شهادت یکی از بسیجیان طرح امنیت اهل سنت در پی حوادث تروریستی روز جمعه زاهدان، تعداد شهدای این حادثه به ۴ تن افزایش یافت.

سردار سلامی: انتقام خون شهدای جمعه زاهدان در دستور کار خود می‌دانیم

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه پاسداران و بسیجیان حریم امنیت، در دفاع از امنیت و آرامش مردم زاهدان، تاکید کرد: انتقام از خون شهدای سپاه و بسیج و مردمانی که قربانی جنایت جمعه سیاه زاهدان شدند را در دستور کار خود می‌دانیم و به مردمان صبور و نجیب این استان اطمینان می‌دهیم راه مقابله بی‌وقفه با توطئه‌های استکبار جهانی و تروریست‌های مزدور و اجیر شده توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه تا سر حد شهادت ادامه خواهد داشت

توطئه ای که با هوشیاری مردم نقش بر آب شد

آسیب به اموال عمومی

در پی بروز ناامنی‌های اخیر در شهر زاهدان ۲۳ دستگاه انواع ماشین آلات شهرداری زاهدان اعم از آتش نشانی، پس ماند و ماشین آلات سنگین عمرانی براثر آسیب‌های وارده توسط افراد ناشناس، دیگر قابل استفاده نیست.

محمدامیر براهویی با بیان اینکه برآورد میزان خسارت وارده در حال انجام است، اظهار داشت: این نوع ورود به موضوعات اغتشاش و اقدام به تخریب اموال عمومی نشان دهنده این است که اقدام‌ها از سوی مردم عادی انجام نشده است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته یکی از ایستگاه‌های آتشنشانی زاهدان کاملاً طعمه حریق شد که در این حادثه ماشین آلات این ایستگاه از بین رفت.

شهردار زاهدان بیان کرد: همچنین در حادثه دیگر دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی در حین امدادرسانی و اطفای حریق دچار آسیب جدی شد و آتش نشان نیز مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در پی ناامنی شبانه روز گذشته خسارت زیادی به ماشین آلات شهرداری وارد شد؛ این در حالی است که شهرداری زاهدان به دلیل شرایط درآمدی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

براهویی افزود: بروز اتفاقات اخیر و خسارت وارد کردن به اموال عمومی نشان می‌دهد صف اغتشاشگران از مردم عادی جداست.

وی تصریح کرد: همچنین ماشین آلات جمع آوری زباله زاهدان در نقاط مختلف شهر توسط مخلان امنیت به آتش کشیده شد که این سبب شده است شهرداری زاهدان در زمینه جمع آوری زباله در محلات دچار مشکل شود.

شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نیروهای جان برکف انتظامی و امنیتی برای تأمین امنیت ملت بزرگ ایران از بذل جان و خون خود دریغ ندارند و به مزدورا ن و ایادی وابسته به استکبار و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه شرارت ناامنی و شیطنت نخواهند داد.

حوادث تروریستی زاهدان در کنار کشف مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره در مناطق مختلف کشور یکی از راه‌های دشمن برای به خطر انداختن امنیت این سرزمین است

مردم با بصیرت ایران در پایتخت وحدت اسلامی سال هاست که در مقابل این دسیسه‌ها قدرتمند تر از قبل و پایدارتر از همیشه ایستاده است و هرگز اجازه نخواهد داد دشمنان وحدت این خطه از ایران اسلامی را به خطر بیاندازند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا