اقتصاد

ادعای رسانه هندی درباره پرواز امروز تهران-گوانگجو ماهان/ هواپیما در مسیر فرودگاه چین ‌


رسانه های هندی به نقل از منابع آگاه مدعی احتمال بمب‌‌گذاری در یک هواپیمای ایرانی به مقصد چین شده بودند اما این هواپیما در مسیر فرودگاه گوانگجو چین است و تا حدود یک ساعت دیگر به زمین می‌نشیند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، رسانه های هندی به نقل از منابع آگاه از احتمال بمب‌ ‌گذاری در یک هواپیمای مسافربری ایرانی به مقصد گوانگجو چین که در حریم هوایی هند در پرواز بوده، خبر دادند.

به گفته منابع آگاه، پلیس دهلی نو در ساعت 9:20 صبح به وقت هند، اطلاعاتی مبنی بر تهدید بمب گذاری در هواپیمای ماهان ایر که از تهران به مقصد گوانگجو چین در حرکت بود، دریافت کردند.

منابع نوشتند که هواپیمای ایرانی در فرودگاه هند امکان فرود نداشته و آسمان این کشور را به مقصد چین ترک کرده است.

‌در توییتی اعلام شده بود که این هواپیما لحظاتی پیش در فرودگاه چین به زمین نشسته است اما پیگیری خبرنگار فارس حاکی است پرواز مذکور مسیر عادی خود را در حال حاضر طی می‌کند و تا حدود یک ساعت دیگر در فرودگاه گوانگجو به زمین می‌نشیند و هواپیمای مذکور بوئینگ 747 ‌است.

به نوشته «نیو ایندیان اکسپرس»، خلبان این هواپیما درخواست کرد تا در دهلی نو فرود اضطراری داشته باشد اما مرکز کنترل هوایی هند، این هواپیما را به «جایپور» هدایت کرده اما خلبان از تغییر مسیر به سوی این فرودگاه خودداری کرده است، به دنبال آن، جت های نیروهایی هند برای رهگیری و اسکورت این هواپیما به پرواز درآمدند.

آمارهای «فلایت‌رادار 24»نشان می دهد، این هواپیما پیش از اینکه از حریم هوایی هند خارج شود، برای مدت کوتاهی، در حال کاهش ارتفاع بر فراز حریم هوایی دهلی-جایپور بوده است.

به گفته منابع مرکز کنترل هوایی هند، ماهان ایر خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی شده بود اما این فرودگاه به دلیل «مشکلات فنی» با فرود این هواپیما موافقت نکرده و آن را به سوت فرودگاه «جایپور» هدایت کرده است.

در نهایت این هواپیما از حریم هوایی هند خارج شده است؛ ماهیت این «تهدید به بمب‌گذاری» هنوز مشخص نیست.

ادامه دارد….


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا