شهرستان ها

سرشماری پرندگان شکاری درگلستان/۴۰پرنده شناس با پروژه همکاری دارند

گرگان- رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از آغاز طرح سرشماری پرندگان شکاری در غرب گلستان خبر داد و گفت: در این طرح ۴۰ پرنده شناس و کارشناس حضور دارند.

محمود شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: طرح سرشماری پرندگان شکاری در غرب گلستان آغاز شده و در این طرح ۴۰ پرنده شناس حضور دارند.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست گلستان گفت: در پنج روز نخست اجرای این طرح حدود هزار قطعه انواع پرنده‌های شکاری رصد و شمارش شده است.

وی بیان کرد: در این پروژه علاوه بر رفتارشناسی پرنده‌های منطقه، به مباحثی همچون زادآوری و تخم گذاری پرندگان شکاری هم پرداخته خواهد شد.

شکیبا گفت: تلاش داریم با شناسایی گونه‌های موجود و نیاز سنجی لازم بهترین راهکار را برای صیانت از آنها طراحی و اجرا کنیم

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست گلستان بیان کرد: زیستگاه‌هایی گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه‌های منحصر به‌فرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل تیر تا آذرماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت‌شده است.

گفتنی است گلستان از معدود تنفس‌گاه های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

به گفته مسئولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف به ویژه زمستان در زیستگاه‌های گلستان حضور داشته و زاد و ولد می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا