ورزش

بیگ‌زاده: کر و کور نیستم، کتاب فحش پرتغالی دارم!

حرفهای ساپینتو را ترجمه کنم نمی‌توانید بنویسید

بازیکن اسبق استقلال و مربی کنونی گل‌گهر واکنش جالبی نسبت به اتفاقات این هفته تیمش مقابل شاگردان ریکاردو ساپینتو دارد.

به گزارش “ورزش سه”، حواشی جدال استقلال و گل گهر در سیرجان همچنان ادامه دارد و بعد از صحبت‌هایی که مربیان و سرپرست استقلال طی ساعات اخیر داشته‌اند، اکنون هاشم بیگ زاده نیز به پاسخگویی در این زمینه پرداخته است.

مدافع چپ اسبق تیم ملی و استقلال که اکنون در کادرفنی گل گهر سیرجان حضور دارد، با اشاره به اتفاقات دیدار دو تیم می‌گوید: بازی خیلی خوبی بود و حتی می‌توانستیم برنده باشیم. روی اشتباه خودمان گل دریافت کردیم و شکست خوردیم. اگر از موقعیت‌هایمان بهتر استفاده می‌کردیم، می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. در نهایت باید به استقلال بابت برد تبریک بگویم و برای‌شان آرزوی موفقیت کنم.

وی در پاسخ به اینکه آیا پنالتی اعلام شده به سود استقلال صحیح بود، گفت: تیم ما با اعلام پنالتی مشکلی نداشت و کار آقای امیر عرب براقی در این مورد درست بود. اما ما به 2 آفسایدی که  داور نگرفت و یک آفساید اشتباهی که برای ما گرفت و باعث از دست رفتن موقعیت تیم شد انتقاد داریم و معتقدیم این تصمیمات اشتباه تاثیرگذار بوده است. ضمن اینکه از اول بازی سوت‌های پنجاه پنجاه و حتی شصت به چهل درصد را به نفع آنها گرفت. من خودم بازیکن بوده‌ام و شرایط این بازی‌ها را تجربه کردم در چنین بازی حساسی وقتی داور تصمیم نادرست و ناحقی را اعلام می‌کند بازیکن تحت فشار روحی و روانی قرار می‌گیرد و عصبانی می‌شود.  متاسفانه به جز داور، یکی از کمک داوران هم اشتباهاتی داشت که روی بازی تاثیر گذار بود.

مربی گل‌گهر سیرجان در خصوص صحبت‌های بیژن طاهری پیرامون صحنه جنجالی بازی و درگیری ساپینتو  گفت: آقای طاهری بزرگ و پیشکسوت ما است، احترام او بر ما واجب است. از ایشان بعید بود که بدون تحقیق در مورد صحبتی که به زبان پرتغالی انجام شده، صحبت کند. اگر ایشان متوجه زبان پرتغالی و صحبت‌های ساپینتو می‌شد، قطعاً این اظهار نظرات را انجام نمی‌دادند. یک زمانی خودم 3 تا 4 هفته در برزیل بودم و زبان این دو کشور مشترک است. کلمات رکیک را متوجه شدم که آقای ساپینتو استفاده کرد. متاسفانه آن کلمات به گونه‌ای است که رعایت ادب و شان قلم ایجاب نمی‌کند که آنها را تکرار کنم یا شما بنویسید. به هر حال ما کر و کور نیستیم و متوجه این صحبت‌ها شدیم و برای آشنایی دوستان باید بگویم خودم کتاب پرتغالی دارم و دیگر این حرف‌ها و فحاشی‌ها را از بر هستم! فوتبال روز خوب و بد دارد، برد و باخت دارد؛ ولی ارزش ندارد که با صحبت‌های رکیک و بد دل همدیگر را بشکنیم یا بی‌حرمتی صورت بگیرد. اخلاق و رفتار باید در دستور کار مربیان باشد.  

مدافع چپ اسبق تیم ملی در واکنش به این سوال که آیا در اردوهای تیم ملی از کارلوس کی‌روش و دستیارانش متوجه کلمات ساپینتو شده است، گفت: خیر به این دلیل که کی‌روش و همکارانش از چنین ادبیاتی به کار نمی بردند و فحش پرتغالی نمی دادند. باز هم می‌گویم زمانی که فوتبال بازی می‌کردم 3 الی 4 هفته در برزیل بودیم و به همین دلیل متوجه کلمات سرمربی استقلال شدم.  

بیگ‌زاده در خصوص شکایت باشگاه گل گهر از ساپینتو در کمیته انضباطی گفت: باشگاه کار درستی انجام داد و مستندات آن هم موجود است. از کمیته انضباطی انتظار دارم به صورت مستقل و قانونی با این مسئله برخورد کند. این آقا در گذشته هم رفتارهای خارج از عرف داشته است و حتی محرومیت تعلیقی داشته و حتی دکمه لباس خود را باز کردند. مگر زمین فوتبال، لات خانه یا جای لات بازی است؟! قانون باید بدون توجه به نام تیم‌ها برای همه یکسان اجرا شود.

وی در خصوص اظهار نظرات خسرو حیدری پیرو اینکه «نیمکت‌نشیان گل‌گهر از ادبیات زشتی استفاده کردند» اینطور توضیح داد: من در گذشته با خسرو حیدری هم تیمی و هم بازی بودم. او فرد بسیار با شخصیتی است این صحبت‌ها از او بعید است که دروغ بگوید یا چنین اظهار نظری داشته باشد. به هر حال او مربی استقلال است و به خاطر جایگاهش باید از تیم حمایت کند. به نظرم اگر خسرو حیدری متوجه کلمات ساپینتو می‌شد چنین اظهار نظری نمی‌کرد.  آنها شانس آوردند که تیم داوری متوجه معانی کلمات پرتغالی به کار برده شده توسط ساپینتو نبودند.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا