ورزش

پایان طلسم شوم 91 هفته‌ای بارسلونا با ژاوی هرناندز

صدرنشین لالیگا پس از 2 سال و 3 ماه و 13 روز!

بارسلونا پس از هفته 29 لالیگا در فصل 20-2019 دیگر نتوانسته بود صدرنشین لالیگا شود اما این طلسم شب گذشته شکست.

به گزارش “ورزش سه”، با تساوی شب گذشته رئال مادرید برابر اوساسونا بالاخره بارسلونا صدرنشین قطعی لالیگا شد. بارسا شنبه شب توانسته بود در زمین مایورکا با یک گل پیروز شود و موقتا به صدر جدول برود اما اگر رئال دیشب برنده می شد، صدر را از بارسا پس می گرفت که در نهایت این اتفاق رخ نداد. به این ترتیب بارسلونا پس از دو سال و سه ماه و 13 روز صدرنشین قطعی لالیگا شد.

91 هفته طول کشید تا بارسا بار دیگر صدرنشین لالیگا شود و این به لطف تفاضل گل بهتر این تیم نسبت به رئال ممکن شد. هر دو تیم 19 امتیازی هستند ولی تفاضل گل بارسا بهتر است.

آخرین بار که بارسا در صدر لالیگا قرار داشت، به فصل 20-2019 بر می گشت یعنی زمانی که کیکه ستین هدایت آبی و اناری ها را برعهده داشت. در هفته 29 آن فصل، بارسا پس از پیروزی 2-0 برابر لگانس و با 64 امتیاز بالاتر از رئال مادرید 62 امتیازی صدرنشین بود. بارسا یک هفته بعد و با تساوی برابر سویا در سانچس پیسخوان صدر را به رئال داد و دیگر نتوانست آن را پس بگیرد. رئال مادرید توانسته بود برابر سوسیداد پیروز شود و به دلیل کسب نتایج بهتر در بازی های رودررو صدرنشین شد. همان فصل رئال قهرمان شد.

فصل 21-2020 بارسا با رونالد کومان هرگز نتوانست صدرنشین شود و این اتلتیکو بود که قهرمان شد و رئال در رتبه دوم قرار گرفت. بارسا هم سوم شد. بارسا فصل گذشته نیز نه با رونالد کومان و نه با ژاوی به صدر جدول نرسید و در نهایت رئال قهرمان شد. اما امسال ژاوی به این طلسم پایان داد. باید دید این صدرنشینی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا