فرهنگ

راه‌اندازی ۶۰۰ موکب برای پذیرایی از زائران امام حسن عسکری (ع)+عکس و فیلم


در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام، در مسیر زائران پیاده‌روی از بغداد تا سامرا بیش از ۶۰۰ موکب راه‌اندازی شده است که بیشتر این موکب‌ها از بلد تا حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام شبانه‌روز به زائران خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در آستانه هشتم ربیع‌الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام، میلیون‌ها زائر به سوی حرم سامرا حرکت کرده و بسیاری از آن‌ها با پای پیاده خود را به حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام رسانده‌اند.

مراسم عزاداری شهادت امام یازدهم هر شب در صحن حرم سامرا برگزار می‌شود و زائران کشورهای مختلف با حضور در این قطعه از بهشت سوگواری می‌کنند.

همچنین با توجه به برپایی مراسم پیاده‌روی شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام از بغداد تا سامرا، موکب‌های پذیرایی از زائران راه‌اندازی شده است که بیشتر این موکب‌ها در اطراف حرم و همچنین در مسیر ۴۵ کیلومتری بلد تا سامرا هستند.

 

بانویی که بیش از ۱۵ سال با را‌ه‌اندازی موکب و طبخ غذا به زائران خدمت می‌کند 

در این مسیر همه مردم این خطه که کرامت‌های سیدمحمد علیه‌السلام را دیده‌اند، پای کار آمده و به پذیرایی از زائران مشغول هستند. در این لین بانوان نقش بسزایی دارند و در ساعات‌ مختلف اقدام به طبخ و توزیع غذای گرم می‌کنند. یکی از بانوان عراقی با بیان اینکه ما از اربعین به زائران خدمت‌‌رسانی می‌کنیم، می‌گوید: برای ما خستگی در این راه معنایی ندارد. در ایام اربعین، پس از آن ایام شهادت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و اکنون برای زائران امام حسن عسکری علیه‌السلام موکب راه‌اندازی کرده‌ایم و از اینکه توفیق پذیرایی از زائران را داریم، بسیار شکرگزار هستیم.

به گفته یکی از مسئولان عتبه عسکریه، امسال در ایام شهادت امام یازدهم بیش از ۶۰۰ موکب در مسیر زائران راه‌اندازی شده است که درنظر داریم سال آینده این موکب‌های مردمی را ساماندهی کنیم.

در ادامه تصاویری از خدمت‌‌رسانی به زائران پیاده شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در مسیر بلد تا سامرا را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا