شهرستان ها

لزوم اهتمام مسئولان در برگزاری باشکوه‌تر نمازهای جماعت ادارات

کرج- معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری البرز خواستار اهتمام مسئولین در برگزاری باشکوه‌تر نمازهای جماعت در محیط‌های اداری شد و گفت: مشکلات ادارات طالقان در بحث اقامه نماز بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کاوه حدادپور ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اقامه نماز استان که در شهرستان طالقان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز، امام جمعه و فرماندار شهرستان طالقان و سایر اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام امام جمعه و فرماندار شهرستان نسبت به امر نماز به تشریح آئین نامه جدید شورای اقامه نماز شهرستان‌ها پرداخت.

وی با اشاره به بخشنامه ۱۵ ماده‌ای وزیر کشور، وظایف فرمانداران در قبال اجرای مفاد این بخشنامه را یادآور گردید و پیشنهاد کرد از دبیر ستاد اقامه نماز برای حضور در جلسات شورای اداری شهرستان طالقان دعوت به عمل آید.

حدادپور در ادامه همکاری جدی تمامی ادارات و مسئولین شهرستان بر ضرورت انجام تبلیغات گسترده محیطی نماز در سطح شهر طالقان تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از اهتمام دبیران ستاد اقامه نماز در شهرستان‌های تابعه استان به عنوان افسران خط مقدم جبهه فرهنگی نماز و با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی برنامه‌ها و فعالیت‌های سال‌جاری، به تبیین سازوکار اجرای برنامه‌ها در استان پرداخت.

معاون مدیریت توسعه و منابع استانداری البرز اظهار داشت: دشمن از ابتدای انقلاب، برنامه‌ریزی هدفمند و همه جانب‌های برای حمله به ارزش‌ها و اعتقادات مردم داشته و در ماه‌های اخیر نیز با توجه به شرایط کشور و روی کار آمدن دولت انقلابی، بر حجم توطئه‌ها و کارشکنی‌ها افزوده شده است و این امر، وظیفه ما را نسبت به توجه ویژه به امور فرهنگی بویژه امر نماز سنگین‌تر می‌کند.

علی مهدوی، فرماندار شهرستان طالقان هم در این جلسه ضمن سپاس و تقدیر از فعالیت‌های انجام یافته توسط ستاد اقامه نماز در این شهرستان؛ آمادگی کامل فرمانداری و ادارات شهرستان را جهت همکاری با ستاد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی و تبلیغی نماز در سطح شهرستان اعلام کرد.

این جلسه امام جمعه طالقان طی سخنانی با اشاره به آیه رب اجعلنی مقیم الصلاه و من ذریتی … به ارزش و جایگاه و اهمیت نماز در جامعه اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سید فضل اله حسینی حسینی ضمن هشدار به مسئولان و متولیان فرهنگی در خصوص تبعات مهجور ماندن نماز در جامعه خواستار توجه جدی و کافی همه دست اندرکاران به امر نماز و ترویج این فریضه مهم شد.

رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌های ادارات شهرستان و پرداخت منظم حق‌القدم ائمه جماعات مدارس و ادارات از دیگر مطالبات امام جمعه شهرستان طالقان در این جلسه از مسئولان بود.

در پایان نشست شواری اقامه نماز حدادپور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ضمن حضور در تک تک اتاق‌های فرمانداری شهرستان طالقان با کارکنان این فرمانداری دیدار و گفتگو کرد.

کارکنان ضمن بیان مشکلات خود در حوزه اداری، شهرستان و معیشتی کارکنان، پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص رفع این مسائل بیان کردند.

وی پس از شنیدن مشکلات و نظرات کارکنان، به سوالات آنان پاسخ داده و برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری را در خصوص رفع مشکل کارکنان تشریح کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا