فرهنگ

توجه بیشتر به حوزه ادبیات پایداری و تبیین برای نسل جدید

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد؛

مشهد ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: امروز باید بیشتر به حوزه ادبیات پایداری و مقاومت و تبیین آن برای نسل جدید توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ظهر سه شنبه در ویژه برنامه عصر شعر «عطش عشق» همزمان با چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز باید بیشتر به حوزه ادبیات پایداری و مقاومت و تبیین آن برای نسل جدید توجه داشته باشیم. ورود نسل جدید ادیبان در حوزه دفاع مقدس می‌تواند هویت جدید و مناسب به شعر و ادبیات آنان بدهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: امروز تمرکز نهاد بر روی خدمت محوری و برنامه محوری است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر فرهنگسراهای اجتماعی که امروزه به عنوان کتابخانه های عمومی در حال فعالیت هستند وظیفه دارند تا با توجه به تعریف ۴۰ نوع خدمت کتابخانه ای بالغ بر ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی اجرا کنند. یکی از این برنامه‌ها حوزه ادبیات و توجه ویژه به شعر و ادب است.

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به راه اندازی محافل ادبی در کتابخانه های عمومی، تصریح کرد: هدف از راه اندازی و فعالیت این محافل ادبی شناسایی استعدادهای نوظهور و رشد و پرورش آنان برای ارتقای ادبیات فارسی است و نقطه اوج فعالیت این محافل ادبیات پایداری و مقاومت است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس گنجی است که مملو از اتفاقات مؤثر و مفید بوده است، اظهار کرد: اگر این جنگ ۸ سال طول کشید اما به اندازه قرن‌ها می‌توان از داخل آن سبک زندگی در زیرشاخه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و … کسب کرد. هدف از برگزاری این قبیل برنامه‌ها ایجاد پیوند این محافل و فضاها با دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های محافل ادبی توجه به استعدادهای نوظهوری است که انقلاب و جنگ را ندیده و درک نکرده اند اما می‌توان با برگزاری برنامه‌هایی از این دست، زمینه آشنایی بیشتر آنان را با این مقوله فراهم سازند. آشنایی با کسانی که امنیت، هویت، آرامش و رضایتمندی امروز را مرهون از خود گذشتگی آنان هستیم.

ویژه برنامه عصر شعر «عطش عشق» همزمان با چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با حضور خانواده معظم شهید محمدعلی قنبری و خانواد معزز شهید حمید حکمت پور و جمعی از شاعران برگزار شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا