بین الملل

ترس و نگرانی مردم کره جنوبی از شکست آزمایش موشکی

شکست آزمایش موشکی جدید کره جنوبی که در پاسخ به پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی انجام شد، نگرانی های متعددی را برای مردم کره جنوبی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، شکست آزمایش موشکی جدید کره جنوبی که در پاسخ به پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی انجام شد، نگرانی های متعددی را برای مردم کره جنوبی ایجاد کرده است.

بنابر اعلام خبرگزاری یونهاپ، در پی سقوط موشک پرتاب شده از سوی ارتش کره جنوبی، اهالی منطقه نزدیک به پایگاه هوایی گانگ‌نونگ در سواحل شرقی این کشور، یک صدای انفجار شدید و آتش سوزی بزرگ را مشاهده کرده و دچار ترس و وحشت شده اند.

بنابر اعلام یک منبع نظامی در کره جنوبی، این آتش سوزی به دلیل مشتعل شدن سوخت موشک رخ داده و سر جنگی موشک نیز در اثر پرتاب ناموفق منفجر نشده است.

در تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نیز یک آتش سوزی بزرگ در اطراف پایگاه نظامی گانگ‌نونگ دیده می شود.

مقامات کره جنوبی اعلام کرده که پرتاب ناموفق این موشک و سقوط آن در اراضی این کشور تلفاتی نداشته است و مسئولان در حال بررسی علت شکست این آزمایش موشکی هستند.

گفتنی است مقامات کره جنوبی این آزمایش موشکی را در پاسخ به آزمایش موشکی روز گذشته کره شمالی انجام داده بودند. کره شمالی اخیر یک موشک بالستیک میان برد را اراضی خودش پرتاب کرد که پس از عبور از حریم هوایی ژاپن در دریا سقوط کرده بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا