بین الملل

محتوای دیدار مقام ارشد «ساف» با مسؤولان آمریکایی


دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» محتوای دیدار با مقامات آمریکایی را تشریح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین الشیخ» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» درباره دیدارهای دو روز اخیر خود با مقامات آمریکایی در واشنگتن توضیحاتی ارائه کرد.

بر اساس گزارش«رأی الیوم»، الشیخ در این دو روز با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا و مقامات دیگری مانند «برت مک گرگ»، «باربارا لیو» ، «یائیل لامبرت» و «هادی عمرو» دیدار کرد.

بنا به گفته حسین الشیخ، در این دیدارها درباره آخرین تحولات و ضروت حمایت از راهکار دو دولتی، ایجاد افق سیاسی و توقف کلیه اقدامات یکجانبه که مانعی بر سر راهکار دو دولتی است، تأکید شد.

در ادامه این گزارش آمده، در دیدارهای مذکور درباره روابط دو جانبه فلسطینی-آمریکایی بحث و تبادل نظر شد و «مجدی خالدی» مشاور «محمود عباس» نیز حضور داشت.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین در تیرماه گذشته، در گزارشی از بی‌توجهی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به پرونده شهرک‌سازی در سفر به فلسطین اشغالی، انتقاد کرد.

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی در سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی اعلام کرد که نپرداختن بایدن به پرونده شهرک‌سازی یک نشانه منفی در موضع دولت آمریکا در خصوص راه‌حل دو دولت است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا