شهرستان ها

دانش‌آموزان زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی هستند

قزوین – وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان با توجه و تاکید بر علم و پژوهش و همچنین اخلاق و معنویت زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی در جامعه محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری در دیدار با دانش‌آموزان برگزیده استان قزوین که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: دانش آموزان با توجه و تاکید بر علم و پژوهش و همچنین اخلاق و معنویت زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی در جامعه محسوب می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بیش از ۲۶ ماه مدارس در این کشور تعطیل بود و در این ایام هیچ مجمع بین‌المللی مدعی نشد که چرا مدارس در این کشور بر خلاف سایر کشورها تعطیل است چون تعطیلی علم و پژوهش در این کشور همیشه در برنامه‌های دشمنان این ملت بود.

وی تاکید کرد: توانمندی در حوزه‌های سلول‌های بنیادی، نانو، انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی صلح آمیز هسته‌ای، پرتاب موجود زنده و ماهواره به فضا، خودکفایی در صنعت نفت و گاز و خیلی از دستاوردهای دیگر ناشی از پویایی علم و دانش در این کشور و حضور ما در قله‌های رفیع علم است و امروز دشمن با علم به اینکه در قله هستیم نظام را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه دشمن زمانی که ما در قله قرار گرفتیم ما را مورد هدف قرار می‌دهد و فرزندان ما نباید چشم بسته وارد باشگاه دشمنان شوند افزود: دستاوردهای علمی ما باعث شد تا دشمنان نسل جوان و نوجوان را مورد هدف قرار دهند.

این مسئول تاکید کرد: هر ساعت تعطیلی علم و دانش در این کشور ضرر محسوب می‌شود و امروز نباید اجازه دهیم فرزندانمان در فضای مجازی فرصت‌ها را از دست بدهند.

نوری با بیان اینکه ما باید فرزندان را توجیه کنیم و در حوزه علم آموزی و پژوهشگری جدیت داشته باشیم تصریح کرد: شما دانش‌آموزان باید در حوزه فرهنگی و هنری و پژوهش عمیق ورود پیدا کرده و در کسب علم غوطه ور باشند.

این مسئول با بیان اینکه اثر سال دوازدهم تحصیلی در کنکور قطعی است افزود: تزریق امکانات و تجهیزات پژوهشی و دانش بنیان در مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: الگوی شما باید سردار سلیمانی باشد و به این نکته توجه داشته باشید که این نظام به فراخور ظرفیت شما جوانان کارکرده تا شما بتوانید قله‌های موفقیت و پیشرفت را طی کنید.

این مسئول در پایان گفت: شما باید در حوزه‌های مختلف تلاش کنید و به عنوان پیامبران تشکیلاتی فعالیت کنید و گروه‌های جهادی تشکیل دهید.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا