اقتصاد

صادرات گاز روسیه به ایتالیا ازسرگرفته شد


گازپروم، غول انرژی روسیه، پس از حل و فصل موضوعات مربوط به تضمین ها، صادرات گاز به ایتالیا از طریق اتریش را امروز ازسرگرفت.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، گازپروم، غول انرژی روسیه، پس از حل و فصل موضوعات مربوط به تضمین ها، صادرات گاز به ایتالیا از طریق اتریش را امروز ازسرگرفت.

این موضوعات سبب شده بود تا جریان گاز به ایتالیا متوقف شود.

گازپروم اعلام کرد، این شرکت و مشتریان ایتالیایی پس از تغییرات قانونی در اتریش راه حلی پیدا کرده اند.

مشکلات قانونی اتریش، جریان ورودی گاز به ایتالیا از طریق خط لوله «تارویسیو» در شمال شرق این کشور را متوقف کرده بود.

شرکت «انی»، گروه انرژی ایتالیا در بیانیه ای تایید کرد، عرضه گاز ازسرگرفته شده است و انتظار دارد تنها بخشی از گاز درخواستی روز چهارشنبه وارد شود.

این شرکت ایتالیایی در بیانیه جداگانه ای در وب سایت خود اعلام کرد: « از سرگیری (جریان گاز) با رفع محدودیت از طریق قوانین جدید معرفی شده توسط مقامات نظارتی اتریش امکان پذیر شد.»

این شرکت از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

کلودیو دسکالزی، مدیرعامل انی روز دوشنبه گفت، توقف جریان گاز به دلیل «عوامل ژئوپلیتیک» نیست.

وی افزود: « این توقف به این علت است که گازپروم باید برای انتقال گاز از اتریش به ایتالیا ضمانت پولی بپردازد که پیش از این (چنین ضمانتی) وجود نداشت.»

مسکو و کشورهای اروپایی از جمله آلمان، از زمان درگیری نظامی روسیه و اوکراین در ماه فوریه و تحریم های غرب علیه روسیه، بر سر دریافت گاز طبیعی از روسیه اختلاف دارند.

گازپروم روز شنبه اعلام کرده بود، انتقال گاز از طریق اتریش به ایتالیا را به حالت تعلیق درآورده است. دولت اتریش اعلام کرده بود، گازپروم قراردادهای مورد نیاز (برای این انتقال) را منعقد نکرده است.

گاز روسیه 10 درصد گاز وارداتی ایتالیا را تشکیل می دهد،

بنا بر اعلام شرکت انی، گاز صادراتی روسیه درحال حاضر تنها حدود 10 درصد از واردات گاز ایتالیا را به خود اختصاص می دهد که این رقم قبلا حدود 40 درصد بوده و کاهش یافته است؛ این در حالی است که سهم الجزایر و شمال اروپا در گاز وارداتی ایتالیا افزایش یافته است.

پایان پیام/

 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا