شهرستان ها

تعداد مصدومان زلزله خوی به ۵۸۰ نفر رسید

ارومیه – مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تا ساعت ۱۴ ظهر چهارشنبه تعداد مصدومان زمین لرزه خوی به ۵۸۰ نفر رسیده است.

عباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تعداد مصدومان زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد امروز چهارشنبه در خوی تا ساعت ۱۴ ظهر به ۵۸۰ نفر رسیده است، افزود: از این تعداد ۱۳۵ مصدوم در بیمارستانها بستری و ۴ نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در اثر این زمین لرزه ۵۰ واحد به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است، افزود: همچنین زلزله به ۵۰۰ واحد مسکونی خوی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت زده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ روستای خوی به صورت مستقیم درگیر زلزله هستند، گفت: آرامش در شهر برقرار شده و مردم در خانه هایشان هستند و روند امدادرسانی به زلزله زده ها ادامه دارد.

جعفری با اشاره به حضور ۳۵ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر استان در خوی افزود: در این تیم ها ۱۲۰ نفر نیرو شامل واکنش سریع، جستجو و نجات و نیروهای امدادی حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ۱۲ آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۲۶ نفر تکنیسین در منطقه حضور دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۰ تیم ارزیاب بنیاد مسکن آذربایجان غربی در حال بررسی میزان خسارات وارده به واحدهای مسکونی هستند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا