شهرستان ها

هیئات مذهبی شاهرود گردهم آمدند/تجدید بیعت با امام زمان (عج)ورهبری

شاهرود- عزاداری هیئت‌های مذهبی شهرستان شاهرود به صورت متحد و واحد در یک دسته عظیم با حضور اقشار مختلف مردم با چاشنی محکومیت اغتشاشات اخیر برگزار شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم شاهرود نامش را ساعت گل گذاشته‌اند چرا که سابقاً ساعتی در میانه گل‌های میدان‌چه‌ای در ۵۰ متری میدان امام خمینی (ره) شاهرود در آن مکان قرار داشت و حالا بعد از سال‌ها که کسی حتی شکل آن را یادش نمی‌آید، بازهم مردم در لفظ عمومی آن را ساعت گل می‌نامند.

ظهر است و گرمای هوا، خبری از پاییزی که ۱۳ روز از آن می‌گذرد، ندارد؛ هیئت‌ها از چند مسیر گردهم می‌آیند. طبال ها می‌کوبند و سنج زن‌ها سینه زنان را راهنمایی می‌کنند. اینجا امروز قلب شاهرود است که می‌تپد. همزمان با شهادت امام حسن عسکری (ع).

هیئت‌ها می‌رسند

کم کم می‌آیند، مردم هم با آنان همراه می‌شوند. جماعت همه سیاه پوش است. طبال ها در مقابل راه می‌روند، علامت‌های هیئت‌های مذهبی هم آمده‌اند. خود جوش و مردمی؛ حرکتی نمادین از حضور هیئت‌های عزاداری. کسی آتش اسپندی آماده کرده تا مقابل دسته‌های عزاداری نگه دارد.

از انتهای خیابان و از سوی میدان جمهوری هم دسته‌های عزاداری آمده‌اند تا اینجا در ساعت گل با هم تلاقی کنند. ساعت گلی که سال‌ها است به یک میعادگاه بدل شده و هنوز صدای سلام فرمانده در گوشش زمزمه می‌کند که چندی قبل از حنجره دهه نودی های شاهرودی بیرون آمد و به فلک رسید.

سیاه‌پوشان پشت علامت‌هایی که با پرهای بلند قرمز و زرد و سفید تزئین شده‌اند، می‌آیند و یکی یکی می‌رسند. نوحه‌ها گرچه رنگ و بوی محرمی دارد اما نجوای عارفانه و عاشقانه مداحان به شرایط وصف حال امروز جامعه نیز می‌پردازد. حضور هیئت‌ها آن هم در این میعادگاه در روز شهادت امام عسکری (ع) یک هدف دیگر هم دارد، محکومیت اغتشاش گران که چندی پیش در حوالی همین مکان، هر آنچه خواستند بر سر بیت‌المال و اموال مردم آوردند.

هیئات مذهبی شاهرود گردهم آمدند/تجدید بیعت با امام زمان (عج)ورهبری

حضور اقشار مختلف مردم

حالا مردم آمده‌اند تا آن را محکوم کنند، نه نمادین بلکه استوار، در میدان؛ در میدان حضور و در میدان امام خمینی (ره) شاهرود. با حالی بصیر با اراده‌ای محکم و استوار؛ این مردم خود جوش آمده‌اند و کسی فراخوانی نداده بود تا جایی که همین دیشب خبرنگاران نیز متوجه آن شدند.

حجت‌الاسلام سید مهدی ترابی رئیس شورای هیئات مذهبی شاهرود در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری این رویداد با عنوان عزاداری و همچنین محکومیت اغتشاشات اخیر یاد کرد و گفت: امروز هیئت‌های مذهبی شاهرود گرد هم آمدند تا با شیوه خودشان اعلام خشم و انزجارشان را از حوادث اخیر ارائه کنند.

وی افزود: از سوی دیگر باید گفت هیئت‌های مذهبی بزرگترین و پرجمعیت‌ترین نهادهای مردمی و شبکه‌های دینی محسوب می‌شوند و همانطور که امروز نیز شاهد بودیم بازهم پیشگام دیگر گروه‌ها، در میدان حضور یافتند تا نشان دهند که اهل بصیرت هستند همچنین امروز شاهد حضور جوانان هیئتی هستیم جوانانی که این روزها تبلیغات مسموم رسانه‌های بیگانه آنان را هدف قرار داده و شاهد هستیم که به چه زیبایی در چنین مراسمی حضور پیدا می‌کنند تا نقشه‌های شوم دشمنان را بر آب نمایند.

همه آمده‌اند

یکی از همین هیئتی‌های دلداده اهل بیت (ع) نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: تقریباً همه هیئت‌های مهم و محوری شاهرود هستند البته تمام هیئت‌ها مهم هستند اما مقصود هیئت‌هایی که بیشتر جمعیت عضو دارند است تا بگویند که از اغتشاش گرانی که در زمین دشمنان بازی می‌کنند، بیزاری می‌جویند. مردم هم امروز همانطور که شاهد هستیم به جمعیت عزاداران هیئتی پیوسته‌اند تا نشان دهند که راهشان از راه دین و ولایت فقیه جدا نیست مردمی که از ابتدا پشتیبان نظام بودند چرا که برای این انقلاب خون‌های فراوانی داده‌اند ما در شهرستانی زندگی می‌کنیم که تقریباً هر خانواده یک شهید را در انقلاب و رویدادهای دیگر مانند دفاع از حرم تقدیم انقلاب کرده و این نشان می‌دهد که مردم شاهرود تا چه میزان ولایتمدار هستند. و

سید هادی موسوی با بیان اینکه عزاداری سالروز شهادت امام عسکری (ع) پدر بزرگوار امام عصر (عج) فرصتی شد تا هیئت‌های عزاداری در میدان حضور پیدا کنند تا بگویند که پشتیبان ولایت هستند، ابراز کرد: امروز روز عهد بستن با امام عصر (عج) است و هیئت‌ها نیز در این مسیر، مانند همیشه پیشگام هستند.

هیئت‌ها پیشگام هستند

حجت الاسلام محمد حسین حسن زاده کارشناس مسائل دینی و اعتقادی در گوشه‌ای از جمعیت، دیگر کسی است که با وی همکلام می‌شویم وی به خبرنگار مهر، می‌گوید: هیئت‌های مذهبی همواره در طول تاریخ پیشگام دیگر اقشار بوده‌اند که در جریان انقلاب اسلامی شاهد مثال آن را مشاهده کردیم

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس این هیئت‌های مذهبی بودند که کار پشتیبانی از جبهه را برعهده داشتند، افزود: هیئت در واقع پایگاه اجتماعی، دینی، فرهنگی، سیاسی، بصیرتی و … است، که در تاریخ ایران اسلامی همواره نقش آفرین بوده است.

شعارهای انزجار از اغتشاشات اخیر بلند می‌شود، حضار اغتشاشات را به توطئه و فتنه‌ها نسبت می‌دهند و ضمن تقدیر از مراجع نظامی و انتظامی، خواستار برخورد با عاملان آن هستند. از سوی دیگر هیئت‌ها آمده‌اند تا بار دیگر تجدید بیعتی با امام عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشند و نوحه‌ای نیز با همین مضمون در میانه مراسم اجرا می‌شود. مراسم علی رغم گرمای هوا، لحظه به لحظه بزرگ‌تر می‌شود تا اجتماع عظیم هیئت‌های مذهبی شهرستان شاهرود را شاهد باشیم.

هیئت‌ها نقش آفرینی می‌کنند

هیئت‌هایی که همواره نشان داده‌اند که معدن بصیرت افزایی هستند و در تراز انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند و هر کدامشان مجمعی از الگوسازی محسوب می‌شوند. هیئت‌هایی که در روزگار کنونی نیز دارای اهمیت فراوانی هستند روزگاری که گرگ‌های تا بن دندان مسلح به سلاح و رسانه برای ایرانمان دندان تیز کرده‌اند و چه زمانی بهتر از سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر (عج) برای تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و شهدا و حضور در صحنه از سوی مردمی‌ترین نهاد انقلاب اسلامی یعنی هیئت‌های مذهبی.

امروز هیئت‌ها نشان دادند که همیشه پیشگام هستند و خواهند بود و در بزنگاه‌ها حضورشان سرنوشت ساز است هیئت‌هایی که از همین شهر شاهرود در دوران فتنه ۸۸ هم راهی نمازجمعه معروف تهران شدند و کفن پوش در صف اول ایستادگی ایستادند تا نشان دهند که شاهرودی‌ها همواره پشتیبان ولایت هستند آن‌هم شهرستانی که یک هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است سرزمینی که مردمش با انقلاب و شهید و شهادت بیگانه نیستند، سرزمینی که بزرگان نامی دارد و به فرموده مقام معظم رهبری، مهد معلمان دین و اخلاق نیز محسوب می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا