سیاسی

صربستان مصمم به توسعه و ارتقای روابط همه جانبه با ایران است

در جریان سفر «باقری» به صربستان مطرح شد؛

رئیس پارلمان صربستان در دیدار معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: صربستان مصمم به توسعه و ارتقای روابط همه‌جانبه با ایران است و همکاری‌های پارلمانی در سطح مطلوبی قرار دارد.

به گزتارش خبرگزاری مهر، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار از مجارستان در تاریخ ۱۳ مهر ماه عازم صربستان شد و در این سفر که به دعوت «نمانیا استاروویچ» قائم مقام وزارت امور خارجه صربستان و برای برگزاری نشست رایزنی‌های سیاسی انجام گرفت، با «ولادیمیر اورلیچ» رئیس پارلمان صربستان ملاقات کرد.

آنها در این ملاقات پیرامون توسعه همکاری‌ها و آخرین تحولات اعم از دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

اورلیچ ضمن دیرپا و دوستانه خواندن روابط صربستان و ایران گفت: صربستان مصمم به توسعه و ارتقای روابط همه‌جانبه با ایران است و همکاری‌های پارلمانی در سطح مطلوبی قرار دارد. وجود گروه‌های دوستی پارلمانی و تبادل هیات‌های پارلمانی در دوره‌های گذشته موید این واقعیت است.

وی از رویکرد اصولی کشورمان مبنی بر احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها تشکر کرد و خواستار تداوم و ارتقای تعاملات و همکاری‌ها در محافل و عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شد، به علاوه بر لزوم دستیابی به سازوکارهای مناسب برای گسترش همکاری‌های اقتصادی-تجاری متناسب با روابط و مناسبات سیاسی تاکید کرد.

رئیس پارلمان صربستان نسبت به دیدار رئیس جمهور صربستان از کشورمان در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد. به علاوه آمادگی خود را برای دیدار از کشورمان در پاسخ به دعوت همتای ایرانی اعلام داشت.

معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان ضمن تاکید بر لزوم گفتگو و رایزنی‌های منظم و مستمر برای دستیابی به درک مشترک و تفاهم بیشتر و ابراز خرسندی از روند همکاری‌های توسعه‌یافته پارلمانی دو کشور گفت: ایران برای توسعه همکاری‌ها و تبادل هیات‌های پارلمانی ارزش زیادی قائل است.

وی ضمن اشاره به قرابت دیدگاه‌ها و رویکردهای سیاسی دو کشور، افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی تمامی کشورها برای حفظ صلح، ثبات و امنیت است. ظرفیت‌ها و علایق زیادی برای توسعه همکاری‌ها در کلیه زمینه ها وجود دارند. طرفین تلاش مشترک و موثری را برای رفع مشکلات و موانع در این رهگذر شروع کرده‌اند.

باقری همچنین طرف صربستانی را از آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌ها مطلع ساخت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا