شهرستان ها

تسهیلات ویژه پلیس برای ترخیص وسایل نقلیه در البرز

کرج- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد: به مناسبت هفته فراجا، طرح تقسیط جرایم تخلفات رانندگی و ترخیص موقت وسایل نقلیه توقیفی دارای خلافی بالای ۱۰ میلیون ریال در این استان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمدالله رحمتی پور اظهار داشت: امسال هفته فراجا با شعار “پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس” نامگذاری شده که به همین منظور مالکان یا نمایندگان وسایل نقلیه توقیفی که فقط به علت شکایت تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات، دارای خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال و تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال می‌باشند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ با پرداخت میزان جرایم معوق به صورت اقساطی در طول یک سال نسبت به ترخیص موقت خودروی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تا ۲۰ مهرماه جاری نسبت به تقسیط وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی از افزایش ساعت فعالیت اداره‌های زیر مجموعه پلیس راهور خبر داد و گفت: ادارات پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از جمله اجراییات، صدور گواهینامه، شماره گذاری، آزمایشات، ستاد ترخیص و مرکز تعویض پلاک قزل‌حصار ۱۶ الی ۱۹ مهر ماه جاری تا ساعت ۱۶ به متقاضیان خدمات ارائه می‌کند.

رحمتی پور همچنین از اجرای طرح بخشودگی جرایم تردد در محدودیت‌های کرونایی در استان البرز اشاره و خاطرنشان کرد: مالکین وسایل نقلیه‌ای که دارای مجوز تردد از فرمانداری‌ها بوده و اعمال قانون شده‌اند، تخلفات ثبت شده برای وسایل نقلیه با کاربری عمومی (اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون، کامیونت، وانت بارهای (شخصی و عمومی)، تاکسی، خودروهای با کاربری امدادی، انتظامی، نظامی) که مشمول محدودیت و ممنوعیت نمی‌شود می‌توانند از این بخشودگی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: همچنین تخلفات ثبت شده برای وسایل نقلیه کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک منطقه قرار ندارد، رانندگانی که جهت مداوا به مراکز درمانی، مراجع قضائی به دلیل ضرورت و تعیین وقت مراجعه کرده‌اند با ارائه مدارک و اسناد مثبته، تخلفات ثبت شده برای خودروهای وانت بار شخصی که در حوزه مراکز خدمات شهرداری‌ها، اداره برق، اداره گاز، آب و فاضلاب فعالیت می‌نمایند و در معابر شهری مشمول جریمه شده‌اند و تخلفات ثبت شده برای خودروی کارکنان کادر درمانی که دارای مجوز تردد و معرفی نامه از سازمان مربوطه می‌باشد با ارائه مدارک از آن طریق مشمول این طرح هستند.

رحمتی پور در خصوص خودروهایی که از ابتدای سال جاری ضمن اعلام ممنوعیت تردد در طرح‌ها و محدودیت‌های کرونایی در محورهای مواصلاتی کشور اعمال قانون شده‌اند، یادآور شد: مالکین این وسایل نقلیه صرفاً در صورت ارائه گواهی تزریق ۲ نوبت واکسن مشمول بخشودگی جرایم مذکور خواهند بود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با در دست داشتن مدارک و اسناد معتبر به اداره اجراییات ستاد پلیس راهور استان یا پلیس راهور شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا