بین الملل

سفر هیئتی از حماس به سوریه

منابع مطلع خبر دادند که هیئتی از حماس در ماه جاری میلادی به سوریه سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع آگاه تأکید کرد که هیئتی بلندپایه از حماس در ماه جاری به منظور بهبود روابط به دمشق سفر می‌کند.

این مقام به خبرگزاری آناتولی ترکیه افزود که این سفر بعد از نشست آشتی ملی فلسطینیان که قرار است در 10 اکتبر در الجزایر برگزار شود، انجام خواهد شد.

در نیمه سپتامبر گذشته حماس اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای بهبود روابط با سوریه ادامه خواهد داد.

روابط حماس و سوریه در سال 2012 و در پی حمایت حماس از ناآرامی ها در سوریه به تیرگی گرایید.

واکنش حماس به سیاست اعدام تدریجی اسیر فلسطینی

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که مخالفت دادگاه صهیونیستی با آزادی «ناصر ابوحمید»، اسیر بیمار فلسطینی که به سرطان مبتلا است، نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در سایه بی‌توجهی به وضعیت سلامت وی، سیاست اعدام تدریجی این اسیر فلسطینی را در پیش گرفته است.

قاسم اظهار داشت که عدم آزادی اسیر ابوحمید اوج نژادپرستی و وحشی‌گری دشمن صهیونیستی و همراهی تمامی نهادهای اسرائیلی در جنایات علیه اسرای قهرمان فلسطینی را برملا کرد.

دادگاه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با آزادی زودهنگام این اسیر مبتلا به سرطان به رغم وخامت حالش مخالفت کرد.

باشگاه اسیر فلسطین تاکید کرد که جلسه دادگاهی اسیر ابوحمید در رمله برگزار شد.

این مرکز حقوقی اشاره کرد که در جریان برگزاری جلسه دادگاهی، تعدادی از خانواده های اسرائیلی نیز حضور داشتند و شعارهای نژادپرستانه علیه اسیر «ابوحمید» و فلسطینیان سردادند.

کرانه باختری شب گذشته و بامداد امروز جمعه صحنه اجرای چندین مورد عملیات مقاومتی از جمله تیراندازی و پرتاب بسته های انفجاری و کوکتل مولوتوف به سوی نظامیان صهیونیست بود.

مبارزان فلسطینی صبح امروز به سوی یک ایست بازرسی اسرائیلی در منطقه «جبل جرزیم» واقع در جنوب نابلس تیراندازی کردند. این مبارزان همچنین به سوی یک پست بازرسی در دامنه ارتفاعات صبیح واقع در جنوب نابلس آتش گشودند.جوانان انقلابی فلسطین همچنین موفق شدند پست بازرسی دوتان در غرب شهر نابلس و پست بازرسی الجلمه در شمال شرق جنین را هدف قرار دهند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس امروز به شهرک سلوان در جنوب مسجد مبارک الاقصی یورش بردند که در پی این تجاوز فلسطینیان به مقابله با آنان برخاستند و با این این متجاوزان درگیر شدند.

جوانان فلسطینی نیز یک دستگاه خودروی نظامی اسرائیلی را در حین یورش به شهرک سلوان با پرتاب بطری‌های آتش زا هدف حمله قرار دادند.

ارتش ناتوان رژیم صهیونیستی

«یتسحاق بریک» ژنرال احتیاط ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول بخش رسیدگی به شکایات سربازان و فرمانده دانشکدهای نظامی در گفتگو با رادیو 103 ام اف به گزارش ناظر دولت این رژیم در خصوص عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ آینده پرداخت.

بریک گفت: حدود 4 سال پیش گزارشی تهیه کردم که در آن به 15 موضوع اشاره کننده به عدم آمادگی ارتش برای جنگ پرداخته شد و یکی از مسائل اصلی آن لجستیک بود که در مسیر نابودی قرار داشت و مستند به صدها پژوهش انجام شده در این خصوص بود و این عدم آمادگی تنها اختصاص به نیروهای کرانه باختری نداشته و شامل دیگر بخش‌‌های ارتش نیز می‌شود.

وی افزود: از زمان انتشار آن گزارش تاکنون گزارشات متعددی از افسران عالی رتبه و سربازان در خصوص وضعیت بسیار وخیم در زمینه توجه به شرایط نیروها، سازوکارهای نامناسب برای انجام ماموریت‌ها، عدم تناسب نیروی انسانی با ماموریت‌های محوله و مشکلات مربوط به مسائل پزشکی و غذا دریافت شده است.

بریک تاکید کرد: امروز در شرایط عدم آمادگی کامل برای جنگ آینده قرار داریم و این هیچ اختصاصی به نیروهای ارتش در کرانه باختری ندارد.

این افسر عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی ادامه داد: عملکرد گنبد آهنین در عملیات نگهبان دیوارها نشان داد در صورت آغاز جنگ در چند جبهه انبارها از موشک‌ها و مهمات‌های این سامانه خالی خواهد شد و ارتش نیز از ظرفیت‌های لازم برای نصب سایت‌های بیشتر در اراضی اسرائیلی برای جنگی چند وجهی برخوردار نیست، موشک‌های این سامانه تنها برای مقابله یک یا دو روزه با خمپاره‌ها برخوردار است.

بریک گفت: بر اساس سناریوی ارتش، حزب الله لبنان در جنگ آینده هر روز 2500 موشک به 100 موقعیت شلیک خواهد کرد و این یعنی 100 خانه مسکونی در تیررس موشک‌ها قرار دارند.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا