موسیقی

۶۰ هنرستان هنرهای زیبا در سراسر کشور فعال است

با افتتاح ۳ هنرستان هنرهای زیبا از ابتدای سال تحصیلی جدید هم اکنون تعداد کل هنرستان‌های هنرهای زیبا در سراسر کشور به عدد۶۰ رسید.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، با آغاز به کار دولت سیزدهم و همچنین ارایه برنامه‌های فرهنگی دولت یکی از بخش‌های مهم برای توسعه افزایش تعداد هنرستان‌های هنرهای زیبا اعلام شد.

در برنامه‌های اعلام شده از سوی مقامات مسئول دولت سیزدهم اهمیت افتتاح و افزایش تعداد این هنرستان‌ها بالا و در راستای تربیت و پرورش نسل جدیدی از هنرمندان متناسب با نیاز‌های فعلی جامعه ایران بوده است.

از این رو با درنظر گرفتن گستره رشته‌های مورد نیاز در بخش هنر کشورمان مشخصاً وزارت ارشاد برنامه‌های توسعه‌ای خود در این راستا را اعلام کرد و براساس آنها رسماً از سوی این وزارتخانه اعلام شد که قرار است برای تربیت نسل آینده هنرمندان کشورمان تعداد هنرستان‌های هنرهای زیبا روند صعودی داشته باشد و حداقل در دو استان از کشور هنرستان‌های پسرانه و دخترانه با ارایه رشته‌های تعیین شده فعالیت خود را آغاز کند.

هراستان حداقل 2 هنرستان هنرهای زیبا
در این زمینه روز گذشته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سه هنرستان هنرهای زیبا در سال تحصیلی 1402-1401، به تعداد هنرستان‌های کشور اضافه شد.

محمدحسین اسماعیلی در این زمینه تاکید کرد: با توجه به سیاست توسعه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنرستان‌های هنرهای زیبا و مراکز آموزش هنری در دوره جدید و تأکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری در این راستا مقرر شد در هر استان حداقل 2 هنرستان هنرهای زیبای پسرانه و دخترانه ایجاد شود.

وی گفت: در جهت عملیاتی کردن این سیاست، از ابتدای دولت سیزدهم، 9 هنرستان جدید در استان‌های مختلف تأسیس شده بود و در ابتدای سال تحصیلی جدید نیز 3 هنرستان دیگر به مجموعه هنرستان‌های هنرهای زیبا در کشور اضافه شد.

اسماعیلی افزود: هنرستان هنرهای زیبای دختران اهواز و هنرستان هنرهای زیبای خرم‌آباد و هنرستان هنرهای زیبای پسرانه کاشان، سه هنرستانی هستند که از مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، فعالیت خود را آغاز کردند.

دولت یکساله 12 هنرستان افتتاح کرد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با آغاز به کار این سه هنرستان جدید، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 12 هنرستان تأسیس شده که یک رکورد در راه‌اندازی هنرستان‌های هنرهای زیبا محسوب می‌شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر تعداد هنرستان‌های هنرهای زیبا در کل کشور به 60 باب رسیده و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های آینده روند توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها تداوم پیدا کند.

اسماعیلی گفت: توسعه رشته‌های هنری در هنرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و در سال تحصیلی جدید، 11 رشته در حوزه‌های موسیقی، گرافیک، نقاشی و پویانمایی در هنرستان‌های هنرهای زیبا راه‌اندازی شده است.

 

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا