شهرستان ها

عملیات ساخت پروژه ۷۱۲ واحدی مسکن ملی در قروه آغاز شد

قروه- عملیات ساخت پروژه ۷۱۲ واحدی مسکن ملی در شهرستان قروه با حضور استاندار کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا جمعه شب در مراسم کلنگ زنی پروژه ۷۱۲ واحدی مسکن ملی قروه اظهار داشت: باید در کمترین زمان ممکن این پروژه‌ها تکمیل شود و تحویل متقاضیان داده شود.

وی افزود: باید یک نگاه مجدد به ظرفیت‌های درون محدوده شهر داشته باشیم تا بتوانیم یک تناسبی بین متقاضیانی که سال ۹۸ و ۹۹ واریز وجه داشتند و جزو متقاضیان مسکن ملی هستند برقرار کنیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: هدف دولت این است که خانوارها را خانه دار کند و متولی ارزش افزوده افراد و خانواده‌ها نیست یعنی تعهدی وجود نداشته است که دولت در یک شهرستان با یک نرخ در طول چندین سال مسکن بسازد.

زارعی کوشا افزود: در شهر قروه بیش از از هفت هزار نفر متقاضی تأیید شده داریم که اگر واریز وجه انجام شود دولت مکلف است بر اساس برنامه‌ای که اعلام کرده برای متقاضیان مسکن بسازد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تأخیری پیش آمده بود تلاش خود را کردیم که لااقل تفاوت زیادی بین متقاضیانی که هم زمان ثبت نام کردند و واریز وجه انجام دادند، وجود داشته باشد.

استاندار کردستان اظهار داشت: باید برای اجرای این تعهد از ظرفیت محدوده شهر استفاده کنیم و تمامی ظرفیت‌هایی که در محدوده شهر وجود دارد، باید دیده شود.

زارعی کوشا افزود: نسبت به کاربری‌های عمومی هیچکس دلسوز تر و مدعی‌تر و پیگیر تر از ما نیست و ما هم در استان نسبت به هر نوع دست اندازی به کاربری‌های عمومی و هر نوع تغییر کاربری غیر منطقی به شدت مقابله می‌کنیم و حساسیت فوق‌العاده‌ای داریم.

وی خاطرنشان کرد: بحث کلی که در همه شهرها وجود دارد مجموعه دولت و کارگزاران دولت کارشناسان و مدیران نسبت به تخصیص زمین مرغوب برای طرح‌های مسکن برای طبقه محروم جامعه خساست نباید به خرج دهند.

زارعی کوشا تصریح کرد: باید مراقب باشیم که طرح مسکن ملی به توسعه روستایی لطمه وارد نکند و خانوارهای روستایی به شهر مهاجرت نکنند.

وی افزود: دولت یک طرح کلی در سراسر کشور اجرا می‌کند اما اینکه استان چگونه این طرح را عملیاتی کند دیگر وظیفه ما است

استاندار کردستان تأکید کرد: هیچگونه ابهامی در شیوه فرایند و نحوه واگذاری واحدهای مسکن ملی و قرعه کشی نباید وجود داشته باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا