سینمای ایران و جهان

در «اندلس» اسلام گسترش داشت اما طولی نکشید که هیچ اثری از اسلام در آنجا باقی نماند/این خطر همیشه و در همه عصر و مکان‌ها وجود دارد!

در دیدار «آیت الله جوادی آملی» با «فرمانده نیروی انتظامی» مطرح شد؛

سینماپرس: آیت الله جوادی آملی گفتند: شما می بینید که هر وقت مردم با انقلاب بودند، عظمت و شکوهی مانند پیاده روی اربعین رقم خورد، اما انتظار این است که جلوی غارت، اختلاس و نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود تا این نظام آسیب نبیند.

به گزارش سینماپرس، آیت الله جوادی آملی گفتند: شما می بینید که هر وقت مردم با انقلاب بودند، عظمت و شکوهی مانند پیاده روی اربعین رقم خورد، اما انتظار این است که جلوی غارت، اختلاس و نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود تا این نظام آسیب نبیند.

مرجع تقلید شیعیان در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (ع) از زحمات خالصانه نیروی انتظامی قدردانی و برای شهدای این نیرو علوّ درجه مسئلت نمودند.

ایشان بیان داشتند: در احادیث معصومین علیهم السلام هست که «مَنْ قُتِلَ دُونَ مالِهِ فهوَ شَهیدٌ وَ مَنْ قُتِلَ دُونَ دِینِهِ فهوَ شَهیدٌ وَ مَنْ قُتِلَ دُونَ دَمِهِ فهوَ شَهیدٌ وَ مَنْ قُتِلَ دُونَ أهلِهِ فهوَ شَهیدٌ»، شهید گاهی برای حفظ مال مردم است و گاهی برای حفظ ناموس مردم که ما برای تمامی شهدایی که برای حفظ دین و مال و ناموس مردم به شهادت رسیده اند، طلب مغفرت می کنیم و دعا می کنیم تا حشرشان با حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: در اندلس سابق، مردم مسلمان بوده و حکمای بزرگ همچون ابن رشد و ابن حزم بودند، آن قدر اسلام در آنجا گسترش داشت که تعداد ستون های مسجد جامع قرطبه را نمی توانستند بشمارند، اما طولی نکشید که آن مسجد تبدیل به کلیسا و کلیسا نیز تبدیل به موزه شد و هیچ اثری از اسلام در آنجا باقی نماند و این خطر همیشه و در همه عصر و مکان ها وجود دارد!

ایشان اظهار داشتند: کشور ما صاحب ریشه و تمدنی افتخار آمیز است و مردم کشور ما نیز مردمی غیور و پاک هستند و در کشور بزرگان و دانشمندان و مردان بزرگ کم نداریم و شما می بینید که هر وقت مردم با انقلاب بودند، عظمت و شکوهی مانند پیاده روی اربعین رقم خورد، اما انتظار این است که جلوی غارت، اختلاس و نجومی بعضی از مسئولین گرفته شود تا این نظام آسیب نبیند.

آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: صرف اینکه کسی آدم خوبی باشد به معنای این نیست که مسئول خوبی هم می تواند باشد، عقل و تدبیر لازمه مدیریت است که در این صورت مسئولین نه بیراهه می روند و نه راه کسی را می بندند.

ایشان تأکید کردند: مسئولین باید برای بیکاری جوانان، آینده شغلی آنها و معضل حاشیه نشینی شهرها تدبیری بیاندیشند و برای حل مشکلات کشور بیش از پیش تلاش کنند!

ایشان در پایان اظهار داشتند: ما به امید زنده ایم، به برکت خون شهداء زنده ایم و به صاحب امروز دعا می کنیم این نظام را در سایه ولی اش حفظ کند و شهدای ما را با شهدای کربلا محشور کرده و کسانی که برای اربعین هم زحمت کشیدند حشرشان با اربعینی ها ـ انشاء الله ـ باشد!

منبع سینما پرس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا