ورزش

کمی شطرنج، کمی جنگ تن به‌ تن و 90 دقیقه تلاش

از قائمشهر، گزارش یک تساوی

دو تیم نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان از هفته هشتم لیگ برتر به دیدار هم رفتند که در پایان هیچکدام موفق به باز کردن دروازه حریف خود نشدند.

به گزارش “ورزش سه” عصر دیروز و در ورزشگاه وطنی شاگردان حمید مطهری از ذوب آهن اصفهان میزبانی کردند. این بازی پشت درهای بسته و بدون حضور هواداران نساجی برگزار شد و دو تیم در پایان به تساوی بدون گل رضایت دادند. دیدار دیروز با رجوع به آمار، موقعیت گل جدی نداشته اما نکته جالب اینکه به نظر کارشناسان داوری یک پنالتی برای شاگردان مطهری اعلام نشده و گل ذوب‌آهن هم به اشتباه آفساید اعلام شده.

از ابتدا هم انتظار بازی با دوندگی بالا و تخریب تاکتیکی می‌رفت. نکته‌ای که در کنفرانس هر دو مربی بیان شد. تارتار با اشاره به هم امتیاز بودن دو تیم در جدول، بازی را فشرده و فیزیکی پیش بینی کرد. در پاسخ به سوالی هم در مورد سبک بازی و “لذت بردن از دیدن بازی” گاندوها، سرمربی تیم اصفهانی واقع گرایانه، سبک بازی تیمش را هماهنگ با هر بازی دانست و اولویت را بسته نگه داشتن دروازه تیمش اعلام کرد.

بازی از ساعت ۱۵ با حدود دو دقیقه تاخیر آغاز شد. نیمه اول با بستن فضاهای مورد نظر نساجی بوسیله بازیکنان ذوب‌آهن و برتری خط هافبک این تیم همراه بود. علیرغم دوندگی و تلاش بازیکنان شمالی، بازی حساب شده شاگردان تارتار و بویژه بازیکن قائمشهری سجاد عاشوری، اجازه ایجاد موقعیت گلزنی جدی یا بازیسازی را به آنها نمی‌داد. نساجی یکی از پایین‌ترین درصد پاسهای صحیح را در این فصل، در این رقابت ثبت کرد و این به دلیل قطع توپها و بازی خوانی درست بازیکنان ذوب بود. در پایان این نیمه هم سرنگونی بحث برانگیز زامهران در محوطه ذوب‌آهن که کارشناسان داوری آن را خطا تشخیص دادند ولی داور بازی خیر، رخ داد و باعث اعتراض شدید مطهری و بازیکنانش شد. به هر شکل با سوت داور دو تیم بدون گل، به رختکن رفتند.

نیمه دوم اما بنظر مطهری توانست به بازی برگردد. مطهری در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم رضا جعفری را برای سرعت دادن به بازی به میدان آورد و با تغییرات تاکتیکی توانست تا حد زیادی کنترل بازی را در دست بگیرد. گاندوها هم به سراغ یکی از نقاط قوت خود یعنی دادن مالکیت توپ و ضد حمله رفتند. در دقیقه ۸۰ هم با کمک بازیکنان تعویضی سبزپوشان موفق شدند دروازه شمالی را باز کنند اما داور با بالا بردن پرچم به نشانه آفساید، شادی تیم اصفهانی را کوتاه کرد. در دقایق پایانی وقتهای تلف شده هم مسعود شجاعی نزدیکی شش قدم ذوب سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت و با زدن سوت، اتمام بازی را با نتیجه تساوی بدون گل اعلام کرد.

در شطرنج تاکتیکی بین تارتار و مطهری بنظر هر کدام برنده یک نیمه بودند. البته بازی برای هواداران نساجی یا بیننده فوتبالی چندان جذاب دنبال نشد و موقعیت های گل ویژه یا بازی ترکیبی و تیمی خاصی دیده نشد و تفکرات دو مربی یکدیگر را خنثی کردند. نساجی در بازی بعد مهمان گل‌گهر سیرجان است و شاگردان تارتار هم میزبان استقلال تهران خواهند بود.

بابک شیرآقایی
عکسها: معین نادری

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا