شهرستان ها

۳۵۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی در لرستان اجرا شد

خرم‌آباد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از اجرای ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز جمعه در مراسم روز روستا در سخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵۰ هزار نفر در روستاهای لرستان زندگی می‌کنند، اظهار داشت: ۳۵ درصد از جمعیت لرستان در روستاها زندگی می‌کنند.

وی بیان داشت: این عدد قبلاً ۶۵ درصد بوده است و حدود ۳۰ درصد نیز در شهرها زندگی می‌کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال پایدار در روستاهای لرستان عنوان کرد: در این راستا دولت سیزدهم برنامه‌ها و راهبردهایی را در دستور کار قرار داده است.

ابراهیمی با بیان اینکه بخش اعظمی از مجموع پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره‌ای، به سمت توسعه و اشتغال در روستاها سوق داده می‌شود، گفت: اجرای طرح ۱۰۰ روستای بدون بیکار که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور است یکی از طرح‌های در دستور بررسی و اجرا است.

وی با اشاره به اجرای ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی در لرستان گفت: اجرای نیروگاه‌های خورشیدی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان، اجرای طرح‌های توسعه کشت گیاهان دارویی، احداث باغات در اراضی شیب دار در سطح هفت هزار هکتار و … از جمله طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان بر لزوم توجه و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای لرستان تاکید کرد و گفت: همچنین اجرای طرح‌های بوم گردی در روستاها باید مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی از تهیه سند اقتصاد روستایی استان با محوریت گردشگری و اقتصادی خبر داد و گفت: باید با برنامه ریزی لازم زمینه ایجاد اشتغال پایدار در روستاها را برای جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها فراهم آورد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا