شهرستان ها

باید به مناطق زلزله خیزی نظیر خوی توجه ویژه شود

ارومیه–نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مناطق زلزله خیزی نظیر خوی توجه ویژه شود زیرا این شهرستان در کمتر از سه سال گذشته درگیر زلزله در منطقه قطور و خوی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل نجف زاده ظهر جمعه در جلسه بررسی وضعیت مناطق زلزله زده خوی با حضور وزیر کشور اظهار کرد:: باید به مناطق زلزله خیزی نظیر خوی توجه ویژه شود زیرا این شهرستان در کمتر از سه سال گذشته درگیر زلزله در منطقه قطور و خوی بوده و در روزهای اخیر بازهم درگیر این حادثه طبیعی غیرمترقبه شده است.

وی با قدردانی از حضور وزیر کشور در مناطق زلزله زده گفت: در سه روز گذشته، همواره محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در این مناطق حضور داشتند و تصمیمات خوبی هم اتخاد شده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: البته باید یک کار اساسی در خصوص حوادث صورت گیرد و مطالعات آمایش سرزمین هم انجام شود.

نجف‌زاده یادآور شد: اختصاص اعتبار و نگاه ویژه به موضوع مقاوم سازی واحدهای روستایی از جمله مواردی است که باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا