بین الملل

بررسی تحولات اوکراین در گفت‌وگوی پوتین و اردوغان


طبق اعلام آنکارا، رئیس‌جمهور ترکیه و همتای روس وی در تماسی تلفنی درباره بهبود روابط دوجانبه صحبت کردند و جدیدترین تحولات در اوکراین را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه جمعه (هفتم اکتبر) از گفت‌وگوی تلفنی وی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسش خبر داد. طبق اعلام آنکارا، در این تماس دو طرف درباره بهبود روابط دوجانبه صحبت کردند و اردوغان «تمایل آنکارا برای انجام سهم خود در حل مسالمت‌آمیز جنگ در اوکراین» را تکرار کرد. 

به نوشته رویترز طبق اعلام اداره ارتباطات ترکیه، جدیدترین تحولات در اوکراین نیز در این گفت‌وگو مورد بحث قرار گرفت. 

طبق این گزارش، ترکیه که از اعضای ناتو است، با هر دو کشور اوکراین و روسیه روابط نزدیکی دارد و در طول جنگ اوکراین به دنبال توازن در روابط بوده است.

آنکارا تحریم‌های غرب علیه روسیه را رد کرده اما در عین حال از منقدان حمله روسیه به اوکراین بوده و پهپادهای مسلح در اختیار کی‌یف قرار داده است. ترکیه اخیراً هم اعلام کرد نتایج همه‌پرسی‌ها در خصوص الحاق چهار منطقه از اوکراین به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد. 

در ماه ژوئیه توافقی در خصوص صادرات غلات از اوکراین  از بنادر دریای سیاه این کشور که به دلیل جنگ متوقف شده بود، به میانجیگری ترکیه و سازمان ملل انجام شد. 

به گزارش رویترز، روابط آنکارا و مسکو پیچیده است و در حالی که در مسئله تامین انرژی همکاری نزدیکی دارند، بر سر سوریه، لیبی و جمهوری آذربایجان اختلافاتی دارند. 

انتهای پیام/ 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا