ورزش

همدلی و اتحاد در تیم محمد بنا وجود نداشت / حسرت قهرمانی باقی ماند

اشکانی در گفتگو با مهر:

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است تیم محمد بنا به جز یک مربی، از عدم همدلی و اتحاد اعضایش در جهانی ضربه خورد و بهترین فرصت قهرمانی را از دست داد.

علی اشکانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه محمد بنا در شرایطی پای به رقابتهای جهانی صربستان گذاشت که به جز رسول جزینی همکار و دوست قدیمی اش، هیچکدام از دیگر اعضای تیم با او همدل و متحد نبودند. در نهایت هم دیدیم تیم ملی از همین بخش بزرگترین ضربه را خورد و حتی موفق نشد روی سکو برود. به نظر من محمد بنا تنها بود و فقط جزینی را در کنارش داشت. در واقع سایر اعضای کادرفنی با بنا همدل نبودند و این به او آسیب می‌زد. این افراد در بخش آنالیز و کُچینگ در حد محمد بنا نبودند در حالیکه او دلش به آنان خوش بود و اما اینگونه نشد.

وی افزود: به عنوان سرمربی اسبق تیم ملی و کسی که در رقابتهای آسیایی و جهانی سرمربیگری کرده ام نمی‌توانم بطور دقیق بگویم که در تیم محمد بنا چه اتفاقاتی افتاد که این نتیجه حاصل شد، اما آن چیزی که به عنوان بیننده از خارج از تیم شاهد بودیم، عملکردی ضعیف و به دور از انسجام بود.

علی اشکانی در خصوص عملکرد تیم ملی فرنگی در مسابقات جهانی بلگراد اظهار داشت: واقعیت این است که ما نمی‌دانیم چه اتفاقی آنجا افتاده، آن چیزی که روی تشک کشتی دیدیم عملکرد ضعیفی بود و نتوانستیم از این فرصت به دست آمده استفاده کنیم.

وی به اتفاقاتی که در زمان سرمربیگری خودش در تیم ملی رخ داد اشاره کرد و گفت: پیش از محمد بنا من مسئولیت هدایت تیم ملی را داشتم که حتی مرا هم به دلیل کارنامه ام مورد انتقادات زیادی قرار دادند. فقط با این تفاوت که آن زمان هیچکس در مقام حمایت از من بر نیامد و من هم تجربه زیادی در جامعه مربیگری نداشتم. به همین دلیل دیواری کوتاه‌تر از من پیدا نکردند و تا توانستند از من و تیمم انتقاد کردند. در زمان من بسیاری از مدعیان اوزان مختلف کنار رفته بودند و هم انتظار سازندگی و پشتوانه‌سازی سازی داشتند.

اشکانی در خصوص اعتماد به جوانان و پشت خط مانده‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در بازی‌های آسیایی و میادین بعدی به افرادی همچون محمدرضا و محمدعلی گرایی فرصت دادیم و آنها هم به بهترین شکل از این اعتماد استفاده کردند. ضمن اینکه به خیلی از فرنگی کاران پشت خط مانده هم فرصت عرض اندام دادیم و آنها نیز با مدال و افتخار همراه شدند.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اجرای فرآیند انتخابی تیم ملی گفت: کادر فنی برای رقابتهای سال ۲۰۱۸ بطور دقیقاً طبق آئین‌نامه عمل کرد و حتی در برخی مواقع که دچار مشکل شدیم باز هم پای انتخابی ایستادیم. در واقع چرا وقتی در هر وزن دو یا سه کشتی گیر خوب داریم چرا نباید انتخابی برگزار کنیم.

وی در پایان به تغییر و تحولات در رأس امور تیم ملی اشاره کرد و گفت: سرمربیگری تیم ملی اکنون بعد از محمد بنا به حسن رنگرز تجربه و عناوین خوبی هم دارد سپرده شده که باید این موضوع را به فال نیک گرفت. هر چند که محمد بنا مربی بزرگی است و حدود ۲۰ سال در این عرصه با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است. رنگرز هم دانش مربیگری و مدیریتی خوبی دارد و باتوجه به شناختی که از او دارم، مطمئنم می‌تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا