شهرستان ها

۹۸ درصد عرصه های ملی سند کاداستری دارند

ساوه- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه ملی در کشور وجود دارد که تاکنون حدود ۱۳۳ میلیون هکتار معادل ۹۸ درصد این عرصه دارای سند کاداستری شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در جریان بازدید سرزده از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوه با اشاره به هدفگذاری برای سند دار کردن اراضی کشاورزی در سال جاری اظهار کرد: تا به امروز از مجموع ۱۸ میلیون هکتار از کشاورزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار در کشور سند زراعی صادر شده است.

بابایی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ همه اراضی حدنگاری شوند، افزود: برای صدور سند در اراضی زراعی، قرارگاه حدنگاری در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل و به صورت مستمر موضوعات حدنگاری در دستور کار دارند و امیدواریم با جدیت موجود، به وضعیت مطلوبی برسیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در خصوص حدنگاری اراضی ملی نیز بیان کرد: از ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کشور، مجموعاً ۱۳۷ میلیون هکتار آن شامل عرصه ملی می‌شود که تا به امروز حدود ۱۳۳ میلیون هکتار آن یعنی حدود ۹۸ درصد از این عرصه‌ها دارای سند کاداستری شده‌اند که ۲ درصد مابقی نیز در محاکم قضائی مطرح بوده و احتیاج به تعیین تکلیف دارند.

بابایی ادامه داد: در بافت‌های روستایی نیز بعضی از استان‌ها تا ۹۰ درصد صاحب سند حدنگاری شده‌اند و به صورت متوسط در کشور حدود ۶۵ درصد از روستاها، صاحب سند شدند.

وی تصریح کرد: در تفاهم‌نامه منعقده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سنددار کردن همه‌ی روستاهای کشور در اولویت قرار دارد تا در صورت بروز مشکلات از قبیل بلایای طبیعی و اختلاف عرصه‌ها، بتوان موقعیت جغرافیایی و مالکیت افراد را از روی نقشه یو تی ام و سامانه‌ی شمیم، تشخیص و از اختلاف در مالکیت‌ها اجتناب شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این بازدید بر جوابگویی صحیح به مردم، استاندارد سازی فرایندهای ثبتی، تسریع در جواب استعلامات از سوی مراجع ذیربط و راه اندازی میز خدمت در ادارات ثبت اسناد و املاک تأکید کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا